Direktør for brukerbetaling i Schibsted og styreleder i PodMe, Tor Jacobsen.

Tor Jacobsen slutter i Schibsted Media

Konserndirektør og leder for produkt og abonnement gir seg etter 15 år i konsernet. 

Publisert Sist oppdatert

Konserndirektør og leder for produkt- og abonnementsorganisasjonen i Schibsted Media, slutter i konsernet. Det melder Schibsted Media. 

Jacobsen har jobbet i Schibsted i nærmere 15 år, og har siden etableringen av Schibsted Media vært i konsernledelsen. Han har også vært styreleder i PodMe. 

– Tor har vært avgjørende for Schibsted Medias suksess gjennom mange år, og har bidratt til at selskapet har den farten og kraften det har i dag, sier konsernsjef Siv Juvik Tveitnes. 

Hun legger til at han blant annet har arbeidet med å bygge VG Mobil kommersielt opp fra grunnen. 

– Og han har ledet arbeidet med å ta vår digitale abonnementsøkonomi fra en halv til to milliarder kroner i årlig omsetning, og har ført Schibsted Media helt i tet på podkast som styreleder i Podme. Disse, og mange andre bidrag, gjør at vi kommer til å savne Tor i Schibsted Media. Samtidig forstår jeg at han ønsker å gjøre noe nytt etter mange år, sier Juvik Tveitnes. 

Jacobsen mener at det nå er riktig tidspunkt å gi seg, og søke nye muligheter utenfor Schibsted Media. 

– Det er naturlig å tenke gjennom egen rolle og framtid når selskapet går gjennom så store endringer som vi har gjort det siste året, med delingen av det gamle konsernet og opprettelsen av nye Schibsted Media. Jeg har vært her i snart 15 år, og har de syv siste hatt ansvaret for abonnementsinntektene, sier Jacobsen. 

Han legger til at han er utrolig takknemlig for alt han har fått ta del i, de flinke menneskene, og muligheten for å gjøre et arbeid med virkelig mening. 

– Derfor er det med en ikke ubetydelig porsjon vemod jeg tar denne beslutningen. Samtidig har alt sin tid, og jeg kjenner også på en spenning og en glede over det å kunne prøve noe nytt, sier Tor Jacobsen.

Per Håkon Fasting, som i dag er ansvarlig for annonseinntektene i konsernet som leder for SMS, vil inntil videre også få ansvaret for Product & Consumer.

– Vi kommer i tiden fremover til å vurdere hvordan vi best organiserer produkt- og abonnementsområdet, og om det finnes interessante samspill mellom forretningsmodellene. Vi er glade for at Per Håkon har tatt på seg oppgaven med å lede begge inntektsområdene våre. Han er en strategisk og kommersiell leder, med en dyp innsikt i vår organisasjon og markedene vi betjener. Det gjør at hele det kommersielle arbeidet er i de beste hender, sier Juvik Tveitnes. 

Tor Jacobsens siste dag i Schibsted Media blir 10. oktober.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS