Schibsted investerer ytterligere i PodMe - vil nå en million abonnenter de neste fire årene

– Podcast er ett av de medieformatene som nå vokser raskest.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Podkastplattformen PodMe får nå mer kapital fra Schibsted for å akselerere veksten i eksisterende markeder og gjennom lansering i nye land, opplyser konsernet.

Den Sverige-baserte tjenesten ble lansert i Norge i sommer, og er den første som tilbyr reklamefri podkast mot betaling. 

Tjenesten har rundt 50 000 betalende kunder i de nordiske landene, og har tatt inn rundt 50 millioner kroner i kapital hittil i 2020. 

Nå er målet å nå en million abonnenter i løpet av de fire neste årene. 

– Podcast er ett av de medieformatene som nå vokser raskest. Lyd er ypperlig å konsumere i veldig mange sammenhenger for brukerne, og er et fleksibelt format som gir stort kreativt spillerom, sier Rune Røsten, leder for Schibsteds venture-investeringer i Norge.

– Når det kombineres med et veldig sterkt team, som PodMe har, så blir det veldig spennende – og det er en stor glede for oss å kunne være med på reisen videre, sier han.

Powered by Labrador CMS