@gundersenogmeg
Schibsted investerer ytterligere i PodMe - vil nå en million abonnenter de neste fire årene
– Podcast er ett av de medieformatene som nå vokser raskest.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Podkastplattformen PodMe får nå mer kapital fra Schibsted for å akselerere veksten i eksisterende markeder og gjennom lansering i nye land, opplyser konsernet.
Den Sverige-baserte tjenesten ble lansert i Norge i sommer, og er den første som tilbyr reklamefri podkast mot betaling.
Tjenesten har rundt 50 000 betalende kunder i de nordiske landene, og har tatt inn rundt 50 millioner kroner i kapital hittil i 2020.
Nå er målet å nå en million abonnenter i løpet av de fire neste årene.
– Podcast er ett av de medieformatene som nå vokser raskest. Lyd er ypperlig å konsumere i veldig mange sammenhenger for brukerne, og er et fleksibelt format som gir stort kreativt spillerom, sier Rune Røsten, leder for Schibsteds venture-investeringer i Norge.
– Når det kombineres med et veldig sterkt team, som PodMe har, så blir det veldig spennende – og det er en stor glede for oss å kunne være med på reisen videre, sier han.