Petter Stordalen kjøper seg opp i Storm Communications

Storm Communications med massiv inntektsvekst i 2019. Nå selger Kruse Larsen seg ut av selskapet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Storm Communications økte i 2019 inntektene fra 6,5 millioner kroner til 18,1 millioner kroner. De fikk et resultat før skatt på 2,5 millioner kroner, opp fra 0,6 millioner kroner i 2018.

– Vi har lagt bak oss et morsomt år med mye hardt arbeid der vi skapte resultater for våre fantastiske kunder. Inn i 2020 rigget vi oss for ytterligere vekst, men Covid-19 legger en midlertidig demper på disse planene. Vi har likevel fin fart i butikken så langt i år, blant annet med en rekke krisehåndteringsoppdrag. Derfor har vi så langt ikke hatt behov for kontantstøtte fra myndighetene eller permitteringer, sier byråleder Marius Parmann i Storm Communications i en pressemelding.

Det er to år siden PR-byrået ble etablert av kommunikasjonsbyrået Kruse Larsen og hotellkongen Petter A. Stordalen. Nå de blitt enige om at Stordalen kjøper Kruse Larsens 35 prosent.

– Vi er nå store nok til å stå på våre egne ben, og for å kunne holde farten oppe og gjennomføre våre planer, fant vi det best for Storm å ha én hovedeier. Samtidig vil vi åpne opp for å invitere de ansatte inn på eiersiden, noe som vil styrke byrået ytterligere, sier Parmann.

I 2019 ansatte Storm Communications Thomas Holst-Hansen (tidl. redaksjonssjef i Skavlan), Frank Lynum (tidl. økonomijournalist i Aftenposten), Susanne Jorde Lunde (tidl. prosjektleder i Penda Paper Recycling) og Nathalie Stølen (tidl. rådgiver i Kruse Larsen). På PR-byråets åpne kundeliste finnes selskaper som Coop, PwC, Lindorff, Toyota og Antler.

Powered by Labrador CMS