Første episode: Petter Stordalen og Valebrokk snakker med Berit Svendsen og Kjersti Haugland.
Per Valebrokk har lovet å tatovere seg - hvis han og Petter Stordalen fyller Oslo Spektrum med ny podkast
Det gikk ikke lang tid fra Valebrokk forlot media til han var tilbake med ny podkast fra Storm Communications. Den lanseringen kom med en aldri så liten utfordring fra partner Stordalen.
Byrået er et datterselskap av Kruse Larsen AS, og etablert i kompaniskap av bransjeveteran Jan Erik Larsen, ny byråleder Marius Parmann - og hotellkongen Petter Stordalen.
Denne uka ble det kjent at Parmann og Valebrokk allerede har doblet bemanningen, med Bunny Nooryani og Tina Berggård. Samtidig knyttet de til seg Nils M. Apeland som «ambassadør og samarbeidspartner».
Og byrået har også begynt å bygge synlighet: Da Valebrokk sluttet, antydet han at det kunne bli mer podkast. Som E24-publisher ble han kjent for podkasten Valebrokk & Co.
Nå har han igjen «entret iTunes» - denne gang sammen med medeier Petter Stordalen. Og navnet? Stormkast med Valebrokk & Stordalen, som fredag ble lansert på iTunes.
Før podkasten gikk på lufta sørget den profilerte hotelleier Stordalen, som nå også eier forlag og PR-byrå, for å utfordre Valebrokk med et aldri så lite veddemål:
Hvis podkasten gjør som andre internasjonale kjendiser fra podkast-universet og fyller Oslo Spektrum, så skal den tidligere redaktøren ta sin første tatovering.
Se video over for veddemålet!
En noe angrende veddemålspartner bekrefter løftet, og sier dette om «premien»:
- Dette er alle målkonflikters mor. Jeg har virkelig ikke lyst på tatovering, men vil svært gjerne fylle Spektrum med poden vår.
- Heldigvis var jeg i hvert fall våken nok til å sikre meg full kontroll på valg av motiv og plassering. Hvis det skulle gå så galt og bra at Petter og jeg fyller Spektrum!
- Skal bli en av Norges mest populære
Valebrokk er blitt PR-rådgiver, og dermed er podkasten ikke for journalistikk å regne. Han er klar på at det er profilering av Storm Communications.
Men har like fullt ambisjoner om at den fortsatt skal holde en høy kvalitet.
Og ambisjonene er store - denne gang uten forsiden til VG og E24.no til å bygge distribusjon:
- Vi skal gjøre «Stormkast med Valebrokk & Stordalen» til en av Norges mest populære podcaster innen aktualitet. Det er ikke gjort i en håndvending, men vi skal jobbe oss inn som en selvsagt del av folks vaner – lytter for lytter. Vi satser på at gode gjester, mye læring og en del humor skal virke, sier Valebrkk.
Podkast-partner og medeier i PR-byrået, Petter Stordalen, sier følgende om lanseringen:
-Dette er enkelt. Jeg digger å treffe flink folk som inspirerer meg, jeg digger podkast-formatet og jeg digger Per Valebrokk.
- Han har drevet en av de viktigste og beste podkastene i dette landet, og er ekspert på dette. Både lytterne og jeg kommer til å lære masse om det som rører seg i næringslivet i en setting som er underholdende og uformell, sier Stordalen.
Første episode, som kom i dag fredag, bærer bud om ambisjonene: Her snakker de to herrene med konserndirektør Berit Svendsen i Telenor og sjeføkonom Kjersti Haugland i DNB.