Polaris Media med solid fremgang: Øker både inntektene og resultatet kraftig

Mediekonsernet går med 124 millioner i pluss i tredje kvartal.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Polaris Media leverte torsdag morgen resultatet i tredje kvartal og det viser at flere ting går i riktig retning for mediekonsernet.

Selskapet øker inntektene fra 834 til 855 millioner millioner og leverer et resultat (EBITDA) på 124 mill. Det er en resultatøkning fra 79 mill på samme tid i fjor.

Korona rammer fortsatt annonseinntektene og trykkeinntektene i konsernet, selv om de i tredje kvartal ser en gradvis forbedring mot fjorår. Det solide resultatet skyldes i økte brukerinntekter og reduserte kostnader, opplyser konsernsjef Per Axel Koch.

- Det gjøres en imponerende jobb i alle mediehusene i konsernet med god og relevant journalistikk i en krevende tid. Det er gledelig å se at denne innsatsen har gitt en sterk vekst i antall sidevisninger og antall brukere sammenlignet med i fjor, og vi har også hatt en god vekst i antall digitale abonnenter i 2020, sier Koch.

 

Nøkkeltall Polaris Media-konsernet tredje kvartal 2020

  • - EBITDA på 124 mill., økning fra 79 mill. i 2019
  • - Driftsinntekter på 855 mill., økning fra 834 mill. i 2019
  • - Driftskostnader på 734 mill., reduksjon fra 759 mill. i 2019
  • - Antall digitale abonnenter har økt fra 184 000 til 222 000 siden tredje kvartal i fjor
  • - Daglige brukere mobil har økt fra 681 000 til 900 000 siden tredje kvartal i fjor
Powered by Labrador CMS