Kristine Dahlen skal selge annonser for Dagsavisen / Nettavisens nye Oslo-satsing
26-åring går fra salgsjobb i Klassekampen og vest over elva for å selge annonser til ny nettsatsing.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Dagsavisen opplyser at avisa nå har ansatt selger til den nyopprettede stillingen til avisas nye, digitale Oslo-satsing, i samarbeid med Nettavisen.
- Vi har fått anledning til å bygge et eget digitalt salgsmiljø for Dagsavisen Nettavisen-plattformen. Dette er et svært viktig grep for å sikre høyere annonseinntekter og mulig overlevelse når papiropplag og pressestøtte vil gå gradvis nedover de neste årene, opplyser publisher Eirik Hoff Lysholm i Mediehuset Dagsavisen.
Den første ansettelsen er nå på plass.
Kristine Dahlen (26) kommer fra Klassekampen, der hun ifølge Dagsavisen har bidratt til å øke annonseomsetningen de siste årene. Nå begynner hun relativt snart hos Dagsavisen for å få fart på det digitale annonsesalget.
Og sier følgende om sin nye jobb:
- Jeg tok utfordringen fordi jeg har tro på satsningen til en lokal lokal nettavis, med Dagsavisens journalistikk og Nettavisens trafikk. Jeg tror denne kombinasjonen kan skape et helt nytt marked for de lokale annonsørene som ønsker å kunne måle annonseringen sin mer presist, gjennom digital annonsering.
- Nå ser jeg frem til å bygge opp kjennskap rundt nettsiden, og selvsagt få nye utfordringer ved å jobbe med digitalannonsering, sier Dahlen.