Infomedia kjøper medie­overvåknings­selskapet M-brain

Oppkjøpet inkluderer 100 ansatte sammen med kunder, digitale plattformer og tjenester og skjer fra 1. oktober, skriver selskapet i en pressemelding.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Infomedia overtar de norske, svenske og estiske medieovervåkingsselskapene M-Brain AS, M-Brain AB og M-Brain OÜ fra det finske selskapet M-Brain OY, skriver Infomedia i en pressemelding. 

Oppkjøpet inkluderer 100 ansatte sammen med kunder, digitale plattformer og tjenester. Ifølge pressemeldingen har Infomedia og M-Brain-selskapene de siste sju årene vært nære partnere med mer enn 300 felles nordiske kunder.

– Det er mange synergier i oppkjøpet som vil forbedre våre posisjoner i både Danmark, Sverige og Norge, forklarer Thomas Vejlemand, administrerende direktør i Infomedia i en pressemelding og fortsetter: 

– Det er flere områder der vi ser komplementære styrker innen teknologi, partnerskap, markedsadgang og kompetanse, og vi ser frem til å møte våre nye kunder og fortsette det solide arbeidet som M-Brain-ansatte har hatt ansvar for i Norge. Vi ser også frem til å introdusere nye tjenester, blant annet vårt dashbord for mediekommunikasjon, flere nye sosiale medier-løsninger, og ikke minst en rekke nye bransjespesifikke løsninger, sier Thomas Vejlemand i meldingen. 

Etter oppkjøpet utgjør Infomedia nær 250 ansatte med kontorer i København, Stockholm, Oslo og Tallinn. Overtagelsen av selskapene skjer 1. oktober 2019.

Powered by Labrador CMS