USA-valg ga rekorduke for TV 2 Nyhetskanalen

Tallene tyder på at seerne har latt seg engasjere, sier sjefredaktør Olav T. Sandnes.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Med en andel på 7,5 prosent blant alle TV-seerne ble forrige uke den beste i TV 2 Nyhetskanalen sin historie. 

Også i den kommersielle målgruppen 20-49 år ble det rekord, med en andel på 10 prosent. Nyhetskanalen hadde forrige uke en daglig dekning på 842.000 seere, mens den daglige seertiden var på 59 minutter. Også dette er rekord.

Sjefredaktør Olav T. Sandnes er klar på at presidentvalget har vært det viktigste i vår tid, og at det igjen har lagt føringer for hvordan TV 2 har forberedte sendingene fra USA og fra valgredaksjonen i Media City i Bergen.

– Målet har vært å levere en bred dekning med personlige historier, solide analyser og kunnskapsrike eksperter. Tallene tyder på at seerne har latt seg engasjere, sier Sandnes.

TV 2 Nyhetskanalen har styrket sin posisjon hvert år siden oppstarten for 13 år siden. Nå kan Nyhetskanalen få sitt beste år noensinne, selv om Sandnes påpeker at at folk ofte trekker mot NRK når det er snakk om store begivenheter.

- Til tross for dette ser vi at stadig flere velger vår journalistikk. Først gjennom starten av pandemien, så gjennom sommeren, og nå i USA-valget. Dette er resultatet av en formidabel innsats fra et kunnskapsrikt lag som virkelig brenner for det samfunnsoppdraget TV 2 har, sier Sandnes

Powered by Labrador CMS