Mandag var kanalen landets tredje største blant alle TV-seerne, og tirsdag vokste kanalen ytterligere i den kommersielle målgruppen 20-49 år, opplyser TV 2 i en pressemelding.
- Det er ingen tvil om interessen er høy rundt dramatikken på Stortinget og Sylvi Listhaug. Vi har faktisk ikke hatt så høye tall siden 2016. Live TV blir stadig viktigere. Folk ønsker å bli oppdatert løpende, og være med der det skjer - når det skjer, kommenterer nyhetsredaktør Karianne Solbrække i meldinga.
Tirsdag er den sterkeste dagen for TV 2 Nyhetskanalen i begge målgruppene så langt i 2018, og vi må helt tilbake til 2016 for å finne like sterke dager for kanalen, skriver de.
Så langt i år har TV 2 Nyhetskanalen en andel på 3,1 prosent i aldersgruppen 10-79 år.
- Jeg må berømme folkene våre. Vi har svært dyktige medarbeidere som Norge både våkner til, og sovner til på dager som dette. De gir alt for TV 2 og for at seerne våre skal få det de forventer av oss. Vi jobber hurtig, bredt og dypt, og akkurat den kombinasjonen har vist seg å være den riktige formelen for de som følger oss på Nyhetskanalen. De forventer at vi er der det skjer, og det er vi, påpeker Karianne Solbrække i meldinga.