Historisk felles kampanje: Denne gjengen skal fortelle hva digitalradio gir deg

Hele radiobransjen lanserer ny promofilm for norsk radio denne uka.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

NRK har nylig produsert en felles promofilm for norsk radio, som har premiere 6. november og skal vises på både NRK og kommersielle TV-kanaler.

Hensikten med kampanjen er å vise at norsk radio er blitt mer mangfoldig og gir mer innhold til lytterne enn noen gang, melder kanalene:

- Med digitale sendernett er det blitt 24 riksdekkende radiokanaler, FM-sendernettet har fem riksdekkende kanaler, skriver bransjen i en pressemelding.

Prosjektet er historisk - det er første gang radiobransjen samarbeider om en felles innholdskampanje.

Filmen viser drøyt 30 programledere fra kanaler som P4, P3, Radio Norge, P5, NRK P1, Radio1, NRK P1+, NRK Nyheter og NRJ. 

Og etter mye debatt om teknologi og regelverk, er radiosjefene nå opptatt av å snakke om innhold.

- For NRK handler digitalradio om å gi lytterne et stort radiomangfold. Denne ene gangen gjør vi derfor noe vi sannsynligvis aldri har gjort før: lage en en kampanje som også viser fram innhold fra aktører utenfor NRK, sier Marius Lillelien, radiosjef I NRK.

- Det mest gledelige med digitaliseringen av radio er at det vil være lytterne som er  de store vinnerne. Med et langt bredere programtilbud vil de kunne finne noe for enhver smak. For oss som radiohus gir dette rom for å produsere langt mer spissede kanaler, sier Kenneth Andresen, radiosjef i P4-gruppen/MTG.

- Hovedmålet med kampanjen er å få frem hvor mye bedre lytteropplevelsen er på digital radio vs FM. Det etterlatte inntrykket er langt flere kanaler tilgjengelig digitalt enn på FM. Der tidligere kommunikasjon har vært av en mer teknisk karakter, spiller vi nå mer på innholdet, sier Lasse Kokvik, administrerende direktør og ansvarlig redaktør i Bauer Media.

Powered by Labrador CMS