Trigger kåret til «verdens beste kreative PR-byrå». Nå ser de ut over Norges grenser for ekspansjon


- Sverige blir første stopp, varsler byrået.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

- I natt ble Trigger kåret til verdens beste kreative PR-byrå under Global SABRE Awards i Miami, som er den største og mest prestisjetunge PR-prisen i verden. Det er første gang i historien at et norsk byrå går til topps i kåringen av verdens beste PR-byråer.

Det skriver Trigger i en pressemelding torsdag morgen.

Og nå varsler Trigger at de vil teste ut metodikken sin i nye markeder, med Sverige som første stopp.

Helt til topps

Trigger gikk helt til topps i Global SABRE Awards i konkurranse med over 400 av de aller fremste PR-byråene i verden.

- Kåringen gjennomføres i regi av The Holmes Report, et av verdens ledende PR-tidsskrifter med lange tradisjoner for å studere og analysere den globale PR-bransjen, skriver byrået selv om kåringen.
- Det er helt rått at gjengen på kontoret nå kan kalle seg verdensmestere! Vi har jobbet knallhardt for å bli best mulig, og en større anerkjennelse enn dette er det ikke mulig å få i vår bransje. En stor del av seieren deler vi med våre kunder og samarbeidspartnere, som skal ha mye av æren for det vi har fått til. Nå ser vi frem til å teste ut metodikken vår i nye markeder, sier Preben Carlsen, gründer og styreleder i Trigger, i meldingen.

I tillegg til at Trigger ble kåret til verdens beste kreative PR-byrå, ble også byråets arbeid for Plan Norge hedret som en av verdens beste PR-arbeider under Global SABRE Awards i Miami: Av over 5000 jobber ble Stopp bryllupet kåret til verdens 3. beste arbeid i året som har gått.

Vil ut i verden

Samtidig med at Trigger blir kåret til verdens beste kreative PR-byrå, varsler byrået at videre vekst primært skal skje utenfor Norge. 

- Vi opplever at vi har bidratt til å endre oppfatningen om hvordan man kan bruke kommunikasjon og markedsføring på nye og mer effektive måter i Norge, sier byråsjefen.

- Resultatene vi leverer får stadig større internasjonal oppmerksomhet, og særlig det siste året har vi fått opp øynene for at metodikken vår er unik – også internasjonalt. Derfor har vi lyst til å gi den en sjanse i flere markeder. Sverige er et naturlig første steg på vår vei ut i verden. Det er ikke bare er et nøkkelmarked i Norden, men også et av de markedene som holder høyest faglig nivå i verden. Hvis vi lykkes i Sverige er sjansen stor for at vi har livets rett også i andre markeder, sier Carlsen.

Gir seg som daglig leder

I tråd med vekst og ekspansjonsplanene gjør Trigger nå endringen i ledelsen: Daglig leder og gründer Preben Carlsen går over i stillingen som styreleder og konsernsjef, for å jobbe mindre med drift, og mer med fag, forretningsutvikling og kundearbeid.

Ny daglig leder i Trigger i Norge, blir Bente Kvam Kristoffersen, som allerede har vært en sentral del av Trigger-ledelsen i nesten tre år.

– I løpet av bare fem år har Trigger klart å etablere seg som et av de mest innovative kommunikasjonsbyråene med kreativ kraft i verdensklasse. Jeg gleder meg til lede Trigger i Norge videre i en ny og spennende fase av virksomheten, sier Bente Kvam Kristoffersen.

Powered by Labrador CMS