Gard L. Michalsen
Mer Trigger-heder: ANFO kårer Preben Carlsen til «Årets foredragsholder»
DSAD: Blant 100 foredrag de siste tolv månedene, fikk ingen flere stemmer enn Trigger-sjef Preben Carlsen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Onsdag er det Den store annonsørdagen på Latter på Aker brygge, i regi av Annonsørforeningen (ANFO).
Et av de årlige høydepunktene der er kåring av «Årets foredragsholder».
Så også i år. Vinneren kåres blant de over 100 foredragene som er gjennomført på ANFOs kurs og konferanser fra oktober i fjor til oktober i år, og gjennomføres som en avstemning der deltakerne selv avgjør.
- Våre arenaer er en blanding av inspirasjon og praktisk anvendbar kunnskap. Vi setter vår ære i å alltid balansere innholdet, sier ANFO-direktør Jan Morten Drange.
Kriteriene for prisen går på både faglig innhold og presentasjon. Og blant de hundre deltakerne og det siste finaleheatet, er det Preben Carlsen som får årets pris.
Om prisvinneren skriver Anfo:
Årets vinner er et friskt pust i bransjen. Når denne personen sier noe så lytter vi. Og denne personen deler ofte kloke ord og tanker med oss. Dette har også media fått med seg da de også hyppig benytter seg av vedkommende som fagperson og ekspert.
Han er konsulent og bringer ofte til torgs litt annerledes tankegods til sine kunder. Som oftest også tankegods som skaper suksess.
Vedkommende er fremdeles ung. Og ut fra det han har oppnådd de siste årene må man kunne si at han er rimelig vellykket også.
Historien etter at han for fem år siden sammen med tre andre startet et litt annerledes PR byrå har vært eventyrlig.
I dag har han nærmere 50 kolleger, er stort sett kontinuerlig i finaleheat i kommunikasjons-konkurranser i Norge, i Europa og globalt. At han også var i finaleheatet her i fjor er vel heller ingen bombe.
Vinneren er Preben Carlsen fra Trigger.
I finaleheatet var forøvrig:
- Mats Staugaard, KickBack
- Erling Dokk Holm, Markedshøyskolen
- Preben Carlsen, Trigger
- Rune Opdahl, Advokatfirmaet Wiersholm
- Gry Nergård, Forbrukerombudet
- Monica Syrdal, Advokatfirmaet Hjort
- Kai Henriksen, Vinmonopolet
- Katrina Dodd, Contagious Communications
- Ståle Økland, forfatter og trendekspert
- Britt Otterdal Myrseth og Pål Ødegård, Accenture
- John Kearon, Brainjuicer
- Lise Tangen Hansen, Carat
- Pål Nisja-Wilhelmsen, Nettavisen
- Nils M. Apeland, Bedre Kommunikasjon