Steen Steensen ved OsloMet, Per Edgar Kokkvold og Freddy Kalas. Sistnevnte på scenen under VG-lista 2019. De to første kommer med kritikk av VGs dekning av arrangementet.
Steen Steensen ved OsloMet, Per Edgar Kokkvold og Freddy Kalas. Sistnevnte på scenen under VG-lista 2019. De to første kommer med kritikk av VGs dekning av arrangementet.

Presseeksperter kritiske til VGs dekning av VG-lista: – Ligner egenreklame

– Bør merkes, mener etikk-ekspert Per Edgar Kokkvold. Nå tar VG grep og retter.

Publisert

I en uke før VG-lista ble arrangert fredag 21. juni publiserte hovedarrangør VG totalt 13 saker som omhandlet konserten. Åtte av dem hadde «VG-lista» i tittelen.

Presseekspertene Steen Steensen og Per Edgar Kokkvold reagerer på omfanget av omtalen og at det ikke kommer tydelig nok frem at VG har kommersielle interesser i arrangementet. Det er VGs markedsavdeling som står bak selve VG-lista-arrangementet.

Steensen er instituttleder ved Institutt for journalistikk og mediefag ved OsloMet, og mener det er legitimt at VG dekker VG-lista-arrangementet på Rådhusplassen, fordi det har allmenn interesse. Han legger imidlertid til:

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Månedlig
Første mnd til kr 1
deretter 189,- pr mnd

Kjøp

Årlig
12 mnd abonnement for 1899,-

Kjøp

Powered by Labrador CMS