NRK er beste mediebedrift i omdømmeundersøkelsen

NRK går frem i den årlige omdømmeundersøkelsen til Ipsos og er nå på andreplass av de største bedriftene i landet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

NRK er beste mediebedrift i markedsundersøkelsesselskapet Ipsos sin årlige omdømmeundersøkelse blant 108 av de største virksomhetene i Norge.

87 prosent oppgav i undersøkelsen at de har et godt inntrykk av NRK. Det er en solid fremgang fra nivået i fjor, som var 82 prosent. NRK er dermed på andreplass av landets største bedrifter. Tine troner øverst med 89 prosent.

I 2019 kom NRK på en tredjeplass.

På en syvende plass finner vi TV 2 som har en fremgang fra 68 til 77 prosent som har et positivt inntrykk av mediebedriften. TV 2 blir dermed den nest beste mediebedriften på omdømme i landet.

Ipsos gjennomførte datainnsamlingen i perioden 15. april til 10. juni 2020. Utvalget skal være landsrepresentativt for befolkningen over 18 år, og resultatene er vektet i henhold til offisiell statistikk for alder, kjønn og geografi.

Powered by Labrador CMS