NIR: Maskinlæring, neuromarketing og tidreiser. Og takk for oss etter 150 episoder!

PODKAST: NIR er ute med historiens siste podkast og spør: Er lokalavisannonser bedre enn annen reklame? Og kan big data redde PR-faget?

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Amedia har funnet ut at lokalavisannonsering funker bedre enn bannere i riksmedia. Stemmer det, og i såfall - hvorfor er det slik? 

Claus Sonberg i Zynk tror maskinlæring og big data kan bli en viktig del av PR-faget i fremtiden. Spennende tanker, som krever at helt nye fagområder får innpass i en bransje som trenger fornyelse.  

NIR snakker også om verdens første TV-reklame, TINEs krangel med nakenbloggeren Lotte Cornelia Fagerheim og takker alle som har fulgt podcasten gjennom de siste tre og et halvt årene.

For nå er det nemlig slutt.

I studio sitter som vanlig Marius Staulen, Marius Thorkildsen og Sindre Holme.

Du finner podkasten her:

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/263833960" params="auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true" width="100%" height="450" iframe="true" /]

NIR (Norske informasjonsrådgivere) er en skråblikkbasert podcast om medier, reklame og kommunikasjon, i alle sine former. NIR består av Sindre Holme (Starcom), Marius Thorkildsen (Aftenposten) og Marius Staulen (Statens Vegvesen).

Powered by Labrador CMS