Trond Sundnes, NHST.
Foto: Kent Olsen
Resultatnedgang for NHST i fjerde kvartal
Medieområdet i NHST fikk redusert resultatet fra 9,6 millioner i fjor til 6,2 millioner i år.
NHST Group la fram kvartalsrapporten for fjerde kvartal 2022 i dag.
NHST Media Group endte på et resultat på 6,2 millioner, som er en nedgang sammenliknet med fjorårets 9,6 millioner.
Justert for konstnadsreduserende tiltak, endte resultatet på 12 millioner.
Inntektene i NHST Media Group gikk ned fra 231 millioner i Q4 2021 til 228 milloner i 2022.
I rapporten trekkes det fram at brukerinntektene økte med 3,1 prosent, mens annonseinntektene gikk ned med 8,7 prosent sammenliknet med året før.
– I lys av både kraftig inflasjon og økte kostnader på print og et mer krevende marked, så er jeg fornøyd med kvartalsresultatet, sier konsernsjef Trond Sundnes.
– Det er resultat av en kollektiv innsats med mye innsats og ståpåvilje i hele organisasjonen både i Norge og internasjonalt
For NHST Group totalt ble resultatet halvert, fra 8,9 millioner i fjor til 4,4 millioner i år.
Inntektene i konsernet i fjerde kvartal gikk ned fra 289,5 året før til 287,7 i 2022.