The «failing» New York Times gjør det stadig bedre: Har fått 154.000 flere digitale abonnenter det siste kvartalet

Avisa har nå 2,49 millioner digitale abonnenter. Og øker de digitale annonseinntektene.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

The New York Times får stadig flere digitale abonnenter og økte overskuddet i tredje kvartal. 

Den prestisjetunge avisa, som president Donald Trump har lagt for hat, hadde 2,49 millioner digitale abonnenter ved utgangen av tredje kvartal, en økning på 154.000 fra kvartalet før og en økning på hele 59 prosent fra samme tid i fjor.

Økningen bidro til et overskudd på 263 millioner kroner etter skatt, opplyser avishuset.

Annonseinntektene i den trykte utgaven av The New York Times har falt med 20 prosent det siste året, mens annonseinntektene i den digitale utgaven har økt med 11 prosent og nå utgjør 43 prosent av avishusets totale annonseinntekter.

Powered by Labrador CMS