Haxorjoe, Wikipedia/Creative Commons-lisens
NYT kutter alle tradisjonelle annonser på mobil. Begynnelsen på slutten for banner ads?
Kaster irriterende annonser på båten for godt, og etablerer nye, native ads-formater i stedet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
- Mobilannonsering er i grunn ganske «crappy» i dag, sier Sebastian Tomich, vice president for annonsering og innovasjon i The New York Times, til AdAge.com.
Det er nettavisa Advertising Age som forteller om planene for å kutte helt ut alle typer tradisjonell bannerannonsering på mobil - det være seg dårlige bannere i bunnen, eller full screen-takeovers.
I høst kan bannere bli helt borte fra NY Times sine mobilsider. Og erstattet av et format som kan minne om Facebooks integrerte annonser i «feeden».
Produktet har fått navnet «Mobile moments», og annonsene kan bestilles til og tilpasses de sju øyeblikkene om dagen som er viktigst for leserne.
Annonsene vil fortsatt kunne inneholde både tekst, bilder og video, og vil fortsatt få synlig plassering - men ikke i form av en tradisjonell bannerannonse.
Og i stedet for mange og små annonser, satser avisa på litt færre og større formater, kan vi lese på AdAge.com.