Pål Nisja-Wilhelmsen ble hedret med pris på tirsdagens NONA-konferanse. Til venstre nyvalgt styreleder Monica Lid.
Gard L. Michalsen
I snart 20 år har han ledet an for norske nettmedier. Nå får Pål Nisja-Wilhelmsen prisen «Årets netthode 2017»
Nettavisens innovasjonsdirektør ble hedret på konferansen NONA17 tirsdag.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Under årets netthodekonferanse NONA17 ble det som vanlig delt ut flere priser.
Hvert år deler NONA (Norwegian Online News Association) ut prisen Årets netthode, som skal gå til en enkeltperson som har gjort en spesiell innsats for norske nettmedier, hele bransjen eller egen organisasjon.
I år peker juryen på Pål Nisja-Wilhelmsen, innovasjonsdirektør i Nettavisen - et mediehus hvor han har jobbet siden 1998.
Dette uttaler juryen:
Juryen har bestått av:
Vi har i år kåret en vinner som gjennom ca. 20 år har stått i bresjen for å utvikle en rekke nye tjenester, mange av de som vi i dag kjenner godt. Dessuten står han fortsatt i en spydspissrolle for å få frem stadig nye digitale påfunn og innovasjon som gleder oss på digitale flater, både de redaksjonelle og de kommersielle.
Prisvinneren har aldri vært redd for å tenke utenfor boksen, og har i en årrekke bidratt til at Nettavisen har vært en game changer (riktignok plagsom for noen konkurrenter) blant norske digitale medier.
Årets netthode i 2017 er: Pål Nisja-Wilhelmsen, direktør for forretningsutvikling, innovasjon og produktutvikling i Nettavisen.
- Tormod Utne: Høgskulelektor i nettjournalistikk ved Høgskulen i Volda. Tidligere digitalredaktør i Sunnmørsposten og med fartstid fra digitale redaksjoner både lokalt, regionalt og nasjonalt.
- Ann Bækken: Utviklingsdirektør i Amedia. Og med fartstid fra digitale redaksjoner i Dagbladet, Aller og Aftenposten.
- Jens Barland: Førsteamanuensis i medieledelse og innovasjon ved NTNU. Fartstid fra bl.a. Dagbladet, Aftenposten og som sjefredaktør/adm.dir. i Stavanger Aftenblad – og tidligere leder i NONA.