Onsdag morgen presenterte Nordic Entertainment Group (NENT) sine resultater fra andre kvartal i 2020 og det viser at den organiske veksten går ned 13,2 prosent og ender på 2,624 mrd (sek).
Det tilsvarer både én milliard kroner mindre enn i første kvartal og i samme periode i fjor.
Samtidig øker antallet Viaplay-kunder for konsernet med 206 000 fra foregående kvartal, og hele 605 000 fra foregående år.
Totalt har konsernet nå 2,7 millioner Viaplay-kunder, som er en økning på 29 prosent fra i fjor.
Det fører til at NENT nå øker sitt helårsmål for antall kunder fra 400 000 til 600 000.
– Andre kvartal var uten sidestykke. Vi har ikke bare måtte håndtere effektene av COVID-19, men vi har også gjennomført sammenslåingen mellom Viasat Consumer og Canal Digital, lansert Viaplay på Island, annonsert ekspansjonen av Viaplay til Baltikum, inngått et samarbeid med Elisa i Finland, økt vårt abonnentmål for Viaplay, gjennomført og levert på vårt kostnadspareprogram, delvis refinansiert oss og lansert en ny rapporteringsstruktur, sier opplyser CEO Anders Jensen i kvartalsrapporten.
– Vi kommer ut av denne krisen sterkere og vil være enda bedre posisjonert takket være det fantastiske engasjementet og fokuset som vårt team har vist under disse krevende tidende, sier Jensen.
Inntektene går ned fire prosent, grunnet nedsatt pris og andre tiltak som ble satt inn overfor konsernets sportskunder grunnet koronakrisen, opplyser Jensen.
– Men prisene er nå tilbake på normale verdier og den underliggende utviklingen for Viaplay er fortsatt meget sterk, sier Jensen.
Annonsesalget får også en korona-effekt i andre kvartal og går ned hele 30 prosent.
Dette var ventet, opplyser Jensen, som likevel tror på bedring i tredje kvartal.
– Vi har sett en betydning forbedring i juli. Selv om det fortsatt er tidlig, så regner vi med at annonseinntektene kommer til å minste betydelig mindre i tredje kvartal enn under andre kvartal, sier han.