Både Raffaele Annecchino (til venstre), president og CEO i VCNI og NENT-president Anders Jensen er fornøyde med den nye avtalen.

NENT Group inngår partnerskap med ViacomCBS - lanserer strømmetjeneste

– Med dette tar vi et viktig skritt videre for å skjerpe fokuset vårt, sier NENT-sjefen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Viaplay-eier NENT Group inngår et strategisk annonsesalg- og innholdspartnerskap med ViacomCBS Networks International (VCNI) for å lansere Pluto TV i Norden, opplyser selskapet.

Pluto TV eies av ViacomCBS, og er en gratis USA-basert strømme-TV-tjeneste med over 54 millioner månedlige aktive brukere, opplyser NENT.

I Norden vil tjenesten kombineres med Viafree.

– Vi er glade for å ha funnet en ny og sterkere vei videre for Viafree gjennom dette innovative partnerskapet, som skaper betydelig verdi for alle parter, sier NENT Group President, Anders Jensen.

– Med dette tar vi et viktig skritt videre for å skjerpe fokuset vårt på vår raskt voksende, abonnementsbaserte strømmetjeneste Viaplay, som vi forventer at vil ha minst tolv millioner abonnenter i 2025, sier han.

Også VCNI-president Raffaele Annecchino er fornøyd.

– Det å bygge opp Pluto TV som verdensledende annonsestøttede strømme-TV (FAST)-tjeneste er et avgjørende element i strømmestrategien vår. Vi er glade for å samarbeide med NENT Group om denne nye og utvidede versjonen av Pluto TV, sier han.

Powered by Labrador CMS