Tirsdag lanserer Mynewsdesk en komplett redesign av plattformen sin, noe som er selskapets største produkoppdateringen på 11 år. Det skriver de i en pressemelding.
Mynewsdesk er eid av NHST og leverer pressemeldingstjenester som konkurrerer med blant annet pressemeldingstjenesten til NTB.
– Dette er den største enkeltstående produktoppdateringen i Mynewsdesks historie, og det hadde ikke vært mulig å gjennomføre dette uten et tett samarbeid med journalister og kunder. Etter alt det harde arbeidet, er vi glade for å kunne lansere designet. Det vil innebære en stor forbedring i brukergrensesnittet, både for kunder og for journalister, sier Sara Manding Holm, produktsjef hos Mynewsdesk i meldingen.
Ifølge meldingen blir det flere og bedre bilder, færre menyvalg og mulighet til å tilpasse «nyhetsrommet» med bedriftens egne farger.
Ettersom Mynewsdesk har majoriteten av sin virksomhet innad i EU, vil endringen være tilpasset EUs nye tilgjengelighetsdirektiv, noe som betyr at «nettsidene er tilpasset forskriftene som krever tilrettelegging for en aldrende europeisk befolkning», som de skriver i meldingen.
– Alle kundene våre, offentlige virksomheter, organisasjoner og private virksomheter bruker Mynewsdesk til å nå ut med viktig informasjon. Derfor vil vi sørge for at plattformen tilpasset det nye direktivets forskrifter, og på den måten sikre bedre digital tilgjengelighet, sier Holm.