Erik Waatland
DN vant i fjor. I år kjemper Aftenposten, Budstikka, NRK, VG og Bergens Tidende om å bli «Årets mediehus»
I mai deles det ut mediepriser i Bergen. Her er de siste nominasjonene.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I fjor stakk Dagens Næringsliv og sjefredaktør Amund Djuve av med den gjeve prisen for «Årets mediehus» under Nordiske Mediedager i Bergen.
Nå er nominasjonene lagt ut hos Mediebedriftenes Landsforbund (MBL), og det er klart at Aftenposten, Budstikka, NRK, VG og Bergens Tidende kjemper om å bli årets mediehus.
– Når jeg møter redaktørkolleger fra andre næringslivsaviser, så er de veldig misunnelige på DN. Fordi det er en businessavis som er mest prisvinnende og får de beste journalistene. I de fleste andre land er disse avisene gjerne litt tørrere, og har en smalere tilnærming, sa Djuve til Medier24 etter at prisen ble delt ut.
Samtidig er Godt, Vagabond, Politiforum, Det Nye og Elle nominert til prisen «Årets magasin». I fjor var det gjengen i Costume og redaktør Kine Hartz som stakk av med prisen for årets magasin.