Utsetter å legge fram mediemeldingen

– Nå er det regjeringssonderinger og forhåpentligvis forhandlinger etter det, og derfor kommer vi til å legge fram meldingen på nyåret istedenfor før jul, forteller Frida Blomgren, statssekretær i Kulturdepartementet, til Kampanje. 

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mediebransjen har ventet på en egen stortingsmelding og mediepoltikk lenge, og det har tidligere vært varslet at den trolig skal legges fram før jul.

Nå ligger det an til at bransjen må vente enda lengre på å få lagt fram meldingen. 

På grunn av regjeringssonderingene mellom KrF, Høyre, FrP og Venstre utsettes framleggingen av mediemeldingen til etter jul, bekrefter departementet til Kampanje. 

– Nå er det regjeringssonderinger og forhåpentligvis forhandlinger etter det, og derfor kommer vi til å legge fram meldingen på nyåret istedenfor før jul, forteller Frida Blomgren, statssekretær i Kulturdepartementet, til Kampanje. 

Hun understreker videre at det ikke er noe dramatikk i utsettelsen. 

I forbindelse med framleggingen av statsbudsjettet, sa kulturminister Trine Skei Grande at den kommende meldingen er grunnen til at det ikke ble gjort store endringer på mediefeltet i forbindelse med statsbudsjettet  for 2019. 

– Det er mye av det som skal skje på mediefeltet som skal tas opp i den store mediemeldingen, som vi håper at kommer før jul. Derfor har vi gjort veldig få endringer på feltet. Vi har økt innovasjonsordningen, men ellers har vi latt støtten stå på stedet hvil, sa kulturminister Trine Skei Grande til Medier24. 

Powered by Labrador CMS