MBL
Fersk undersøkelse fra MBL: Flere unge betaler nå for nyheter
Nærmere sju av ti mellom 18 og 30 år svarer at de selv betaler for sine pluss-abonnement og nettaviser. – Forteller oss at mediebedriftene har klart å skape innhold som engasjerer denne målgruppen godt, sier administrerende direktør i MBL, Randi S. Øgrey.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Interessen for nyhetsabonnement er økende blant unge nordmenn. Det kommer frem i en den ferske undersøkelsen fra Mediebedriftenes Landsforening
Nærmere sju av ti mellom 18 og 30 år svarer at de selv betaler for sine pluss-abonnement og nettaviser. Halvparten av de mellom 18 og 30 år oppgir at de har tilgang til minst ett avisabonnement.
Pluss-abonnementene er spesielt attraktive blant de yngre, og andelen som har tilgang til en slik tjeneste har økt fra sju til 21 prosent på bare to år.
Administrerende direktør i MBL. Randi S. Øgrey, sier at det er svært gledelig at de unge nå omfavner og bruker norske redaksjonelle nyhetsmedier.
– At de unge i tillegg velger å betale av egen lomme for pluss-abonnementet forteller oss at mediebedriftene har klart å skape innhold som engasjerer denne målgruppen godt, sier Øgrey.
Norske mediehus passerte i vår en milepæl med over 1 million heldigitale abonnement på sine nyhetstjenester.
94 prosent av de som oppgir å ha tilgang til minst ett abonnement, har nå tilgang til digitalt innhold, mens 57 prosent har papirutgaver i husstanden.