Podkast

MediaPuls 242: Personalisering, ambassadører og mest delt i sosiale medier

Personlige brukeropplevelser er bedre enn upersonlige. Marius har fire tips til hvordan vanlige kunder kan bli gode ambassadører. Og vi ser på de mest delte sakene i sosiale medier i mars.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I episode 241 kom vi med tips til hvordan du skal få fast jobb. Denne gangen har Marius fire tips til hvordan du får helt vanlige kunder til å bli gode ambassadører for din bedrift.

Personaliserte brukeropplevelser

I kjølvannet av Cambridge Analytica-skandalen til Facebook har personalisering nærmest blitt en uting. Men personalisering er fortsatt bra. Algoritmer er bra. Og for å få til en god personalisert brukeropplevelse må du gi fra deg data – personopplysninger om deg selv – for at algoritmene skal lære deg å kjenne. Hvis ikke blir brukeropplevelsen dårlig og mindre personlig. Og en personlig brukeropplevelse er bedre enn en upersonlig.

Sosiale medier siden sist:

  • Ingen bruker Amazon Spark
  • Disse sakene ble mest likt og delt i mars i sosiale medier
  • Mer lokale nyheter fra Facebook
  • BlackBerry saksøker Snap
  • Facebook kaster ut Internet Research Agency
  • Facebook Messenger kan nå sende HD-videoer og 360-graders bilder

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioStitcher RadioGoogle Play MusicOvercast eller Apple Podkaster. Eventuelt via RSS-feed!

Nyttige lenker:

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS