MediaPuls 198: Taxinæringen går til angrep når de får kritikk i sosiale medier. Er det så lurt?

Ledelsen i taxinæringen kan ikke beskyldes for å være uengasjerte i sosiale medier. MediaPuls lurer på om måten de engasjerer på er lønnsomt.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Uber setter Pop på pause. Norges Taxiforbund skriver i VG at “røvertoktet” endelig er over, og at det er den nordiske modellen for velferd og arbeidsliv som har vært under angrep. Ordskiftet har til tider vært tøff, og taxiforbundet beskylder VGs skribent å være drosjehater og Uber-agent.

MediaPuls lurer på om retorikken taxiforbundet har lagt seg på i sosiale medier ovenfor kunder og publikum er bra for taxinæringen.

Natt&Dag kjøper reklamebyrået Pocket. Nå skal omsetningen som falt fra 11 til 6 millioner, snus med godt content. Nett-butikken Boozt.com lager sitt eget mediehus, og vil gi ut Nordens største motemagasin.

Enda en Schibsted-direktør tar hatten sin og går, og i Washington blir Facebook, Google og Twitter grillet om betydningen av russiske annonser under presidentvalget i 2016.

I sosiale medier siden sist ser vi nærmere på;

  • Nå kan du booke deg din egen Instagram-butler til ferien
  • Facebooks nye annonseverktøy lager 6250 utgaver av annonsen din
  • …og vi ser nærmere på de mest delte sakene i sosiale medier i Norge i oktober

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioStitcher RadioGoogle Play Music eller Apple Podkaster. Eventuelt via RSS-feed!

Nyttige lenker:

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på Apple Podkaster. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS