Sjekk ut hvem som er årets finalister som skal kjempe om å stå øverst på pallen i Strømstad under Mediekonferansen. Arkivfoto
Roger Fosaas
Her er finalistene som kan vinne pris fra Mediaforum: Sjekk alle kandidatene her
- Imponerende høyt nivå, sier juryleder Tonje Gjerstad.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Nå er det klart hvem som er de nominerte til årets mediepriser, som deles ut under Mediekonferansen i oktober.
Konferansen holdes i Strømstad fra 25. til 27. oktober.
Prisen hedrer gode reklamejobber og mediekampanjer i fire forskjellige kategorier. Juryleder Tonje Gjerstad sier det har vært tøff konkurranse.
- Etter fire dager med fire ulike shortlistpresentasjoner er juryene stolte av å presentere alle finalistene. Presentasjonene viste stor bredde, i alt fra kunnskap og innsikt til uttak i strategi, kreativitet, kanal og kampanje, sier hun.
Årets Mediepriser hadde 91 innsendte cases, som alle holdt et imponerende høyt nivå og dermed gikk hele 36 cases videre til shortlist, opplyser hun.
- En utrolig flott innsats fra alle jurymedlemmene ledet frem til enstemmige innstillinger av finalister.
Her er årets finalister
Mediestrategi:
- MediaCom "Diplom-Is" Diplom-Is - WANTED "Kuppet"
- PHD Media Obs Obs Haugenstua - Nyetablering i en ugjennomtrengelig dagligvarejungel
- RED Media Kolonial.no Grill 2018 - Hvordan hjelpe nordmenn å planlegge
- Vizeum DNB DNB Bedrift "Ringvirkninger"
Mediekreativitet:
- Futatsu Industries Discovery Networks Norway Roast Your Rival - Eliteserien 2018
- OMD Orkla Confectionary & Snacks Lansering av Smash! AppAppApp
- RED Tactic Löplabbet Løpeglede med Löplabbet på Strava
- RED Media Kolonial.no Grill 2018 - Hvordan hjelpe nordmenn å planlegge
- Starcom Burger King Lei av flymat?
- Vizeum DNB DNB Spare "Ingenting"
Mediekanal:
- DNX, Dagens Næringsliv SAS De klassiske loungerne
- Egmont Publishing AS Bayer - Canesten "Felicia der nede"
- Google Youtube Orkla - Klar Træna lanserer Klar- Hvordan et vaskemiddel ble en Youtube hit!
- Hegnar Brand studio / Kapital Grønt Punkt Norge Grønt Punkt
Mediekampanje:
- DNX, Dagens Næringsliv SAS De klassiske loungerne
- Egmont Publishing Dr. Greve Intim "Under Skjørtekanten"
- VG Partnerstudio EA Sports FIFA18
- VG Partnerstudio og Schibsted National Digital Thon Hotels Hele Norge tester Thon Hotels
Årets juryer har bestått av:
MEDIESTRATEGI
- Sverre Vinje, Carat Norge (juryleder)
- Espen Barås Bye, ANTI
- Eva Hagan, Starcom
- Ole Andre Skarbøvik, RiksTV
- Silje Hustoft Fiskerstrand, MediaCom
- Thomas Faye Willoch, RED Retail in Media
- Thomas Johansen, PHD
- Tonje Elvevold, Mindshare
- Torsten Rafgård, OMD
MEDIEKREATIVITET
- Sten Bråthen, MediaCom (juryleder)
- Alexander Mostue, Futatsu Industries
- Anniken Aas-Jakobsen, OMD
- Haagen Sæther-Larsen, Orkla Health
- Håvar Sesseng, Starcom
- Jenny Rut Sigurgeirsdottir, Mills
- Lena Kristiansen, Hegnar Media
- Marianne Solheim, Carat Norge
- Rick Holmen, IUM
MEDIEKANAL
- Jo-Øystein Slinde, JCDecaux (juryleder)
- Adrien Bjørnskau, RED Media
- Bjørn Andersen Sandtrøen, VG
- Cato Lunde, Viacom
- Janice Fingal, Dagens Næringsliv
- Linda Sofie Bern, Bonnier Media
- Tomas Tomasi, Oktan Øst
- Vibeke Brekke, P4-Gruppen
MEDIEKAMPANJE
- Lena Sarset, OMD (juryleder)
- Aleksander H. Steinsvik, Carat Norge
- Birgitte Løvaas, P4-Gruppen
- Elisabeth Johnsrud, Egmont Publishing
- Håvard Windstad, Patchwork
- Ina Svarød, Try Reklamebyrå
- Ingvild Kvamme, VG
- Patrik Bergfjord, Per Høj
- Pål Sørensen, Aller Media
- Ricardo Fjellheim, RED Media