Sjekk ut hvem som er årets finalister som skal kjempe om å stå øverst på pallen i Strømstad under Mediekonferansen. Arkivfoto

Her er finalistene som kan vinne pris fra Media­forum: Sjekk alle kandidatene her

- Imponerende høyt nivå, sier juryleder Tonje Gjerstad.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Nå er det klart hvem som er de nominerte til årets mediepriser, som deles ut under Mediekonferansen i oktober.

Konferansen holdes i Strømstad fra 25. til 27. oktober.

Prisen hedrer gode reklamejobber og mediekampanjer i fire forskjellige kategorier. Juryleder Tonje Gjerstad sier det har vært tøff konkurranse.

- Etter fire dager med fire ulike shortlistpresentasjoner er juryene stolte av å presentere alle finalistene. Presentasjonene viste stor bredde, i alt fra kunnskap og innsikt til uttak i strategi, kreativitet, kanal og kampanje, sier hun.

Årets Mediepriser hadde 91 innsendte cases, som alle holdt et imponerende høyt nivå og dermed gikk hele 36 cases videre til shortlist, opplyser hun.

- En utrolig flott innsats fra alle jurymedlemmene ledet frem til enstemmige innstillinger av finalister.

 

Her er årets finalister

Mediestrategi:

  • MediaCom "Diplom-Is"    Diplom-Is - WANTED "Kuppet"
  • PHD Media    Obs    Obs Haugenstua - Nyetablering i en ugjennomtrengelig dagligvarejungel
  • RED Media    Kolonial.no    Grill 2018 - Hvordan hjelpe nordmenn å planlegge
  • Vizeum    DNB    DNB Bedrift "Ringvirkninger"

Mediekreativitet:

  • Futatsu Industries    Discovery Networks Norway    Roast Your Rival - Eliteserien 2018
  • OMD    Orkla Confectionary & Snacks    Lansering av Smash! AppAppApp
  • RED Tactic    Löplabbet    Løpeglede med Löplabbet på Strava
  • RED Media    Kolonial.no    Grill 2018 - Hvordan hjelpe nordmenn å planlegge
  • Starcom    Burger King    Lei av flymat?
  • Vizeum    DNB    DNB Spare "Ingenting"

Mediekanal:

  • DNX, Dagens Næringsliv    SAS    De klassiske loungerne
  • Egmont Publishing AS    Bayer - Canesten    "Felicia der nede"
  • Google Youtube     Orkla - Klar     Træna lanserer Klar- Hvordan et vaskemiddel ble en Youtube hit!
  • Hegnar Brand studio / Kapital     Grønt Punkt Norge    Grønt Punkt

                                  

Mediekampanje:

  • DNX, Dagens Næringsliv    SAS    De klassiske loungerne
  • Egmont Publishing    Dr. Greve Intim    "Under Skjørtekanten"
  • VG Partnerstudio    EA Sports    FIFA18
  • VG Partnerstudio og Schibsted National Digital    Thon Hotels    Hele Norge tester Thon Hotels

Årets juryer har bestått av: 

MEDIESTRATEGI

  • Sverre Vinje, Carat Norge (juryleder)
  • Espen Barås Bye, ANTI
  • Eva Hagan, Starcom
  • Ole Andre Skarbøvik, RiksTV
  • Silje Hustoft Fiskerstrand, MediaCom
  • Thomas Faye Willoch, RED Retail in Media
  • Thomas Johansen, PHD
  • Tonje Elvevold, Mindshare
  • Torsten Rafgård, OMD

 

MEDIEKREATIVITET    

  • Sten Bråthen, MediaCom (juryleder)
  • Alexander Mostue, Futatsu Industries
  • Anniken Aas-Jakobsen, OMD
  • Haagen Sæther-Larsen, Orkla Health
  • Håvar Sesseng, Starcom
  • Jenny Rut Sigurgeirsdottir, Mills
  • Lena Kristiansen, Hegnar Media
  • Marianne Solheim, Carat Norge
  • Rick Holmen, IUM

           

MEDIEKANAL      

  • Jo-Øystein Slinde, JCDecaux (juryleder)
  • Adrien Bjørnskau, RED Media
  • Bjørn Andersen Sandtrøen, VG
  • Cato Lunde, Viacom
  • Janice Fingal, Dagens Næringsliv
  • Linda Sofie Bern, Bonnier Media
  • Tomas Tomasi, Oktan Øst
  • Vibeke Brekke, P4-Gruppen

MEDIEKAMPANJE                      

  • Lena Sarset, OMD (juryleder)
  • Aleksander H. Steinsvik, Carat Norge
  • Birgitte Løvaas, P4-Gruppen
  • Elisabeth Johnsrud, Egmont Publishing
  • Håvard Windstad, Patchwork
  • Ina Svarød, Try Reklamebyrå
  • Ingvild Kvamme, VG
  • Patrik Bergfjord, Per Høj
  • Pål Sørensen, Aller Media
  • Ricardo Fjellheim, RED Media
Powered by Labrador CMS