Det er mange priser i mediebransjen, men få av dem fokuserer på enkeltpersonene som selger reklame. Det gjør Mindshare sin Purple People Award, som tradisjonen tro deles ut under Mediaforums faglige og sosiale samling 24. januar.
Og etter mange nominerte, har juryen valgt ut disse fem til en shortlist over årets potensielle vinnere:
Trånn Ciekals, Salgssjef i Strossle
Sofia Helling, KAM i PlayAd
Josephine Messa, KAM Programmatic i AllerMedia
HenrikKlouman, Senior Sales Executive i Clear Channel
Christopher Fløysand Olsen, radiorådgiver i P4
Mindshare og juryen melder at alle deler av bransjen bidro med nominasjoner - både annonsører, mediebyråer, teknologileverandører og mediene selv.
- Nominasjonene inkluderte en rekke nye talenter i mediene. Dette synes juryen er positivt, og flere av disse har kommet seg inn på shortlist i år. De nominerte jobber i en rekke forskjellige medier, gledelig nok også i medier som ikke tidligere har gjort seg gjeldende på listen, heter det i en melding.
Kriteriene for tildeling av prisen har fokus på medieselgerens kreativitet, fleksibilitet og evnen til å se helheten.
Årets jury, fra venstre: Tomas G. Tomasi, Digital Director, Mindshare (juryleder), Glenn Engebretsen, Broadcast Director, GroupM, Linda Gribbestad Stene, Head of Offline, MediaCom, Fredrik Enersen, Head of Programmatic Buying, Mindshare og Anne-Grethe Habberstad, Account Director, MEC. Didrik Rasmussen, Client Account Manager i Maxus, var ikke tilstede da bildet ble tatt.Mindshare
Juryen har i år bestått av:
Tomas G. Tomasi, Digital Director, Mindshare (juryleder)
Didrik Rasmussen, Client Account Manager, Maxus
Linda Gribbestad Stene, Head of Offline, MediaCom
Fredrik Enersen, Head of Programmatic Buying, Mindshare