MEDIAFORUM PRISUTDELING:

Gull til OMD, Anorak/NoA, TV 2 og VG Partner­studio. Og heders­prisen gikk til Sten Bråthen

Her kan du se bilder og alt fra Mediaforums prisfest.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Fredag kveld ble Mediaforums priser delt ut under Mediekonferansens siste kveld for 2019.

I alt var det fire hovedkategorier som ble delt ut - med gull, sølv og bronsje. I tillegg ble det delt ut hederpris og annonsørpris.

For de som ikke kjenner til denne delen av bransjen, så er Mediaforum en bransjeorganisasjon som arbeider for å vise reklamens og annonsemedienes rolle i verdiskaping, samt bygge arenaer for nettverksbygging og faglig utvikling med fokus på markedsføring og kommunikasjon.

Årets hederpris

Sten Bråthen vant årets hederpris under Mediaforum

Gratulerer med hedersprisen under Mediaforum, Sten Brathen 😊😊😊

Posted by Medier24 on Friday, October 25, 2019

Mediestrategi             

  Byrå Samarbeidspartner Kunde Case
Gull OMD Per Høj, Drum Norge, Schibsted, Egmont, Aller Orkla Foods Norge Den uventede vinneren av Pizzakrigen
Sølv Starcom   Høyskolen Kristiania  Av alt du kan bli – Bli den du er
Bronse MediaCom TRY OPT TINE AS, Sunniva Sunniva Naturligvis

                       

Mediekreativitet

  Byrå Samarbeidspartner Kunde Case
Gull Anorak / NoA Tise, This is PR Amnesty International  Signaturplagg
Sølv Starcom MSL, NewWork, Paraply Burger King The Whopper Hack
Sølv Vizeum Norge   DnB  

                       

Mediekanal

  Medie Samarbeidspartner Kunde Case
Gull TV 2 Starcom Samsung Lansering av Samsung S10 – LIVE
Sølv JCDecaux Morgenstern Finn.no Love is in the FINN
Bronse Splay One TRY Opt  TINE / Norvegia / Rislunsj / Go´Morgen Den store Påskejakten

                       

Hensikten med annonsørprisen er å hedre en annonsør som har bidratt til at mediefaget videreutvikles, det kan være gjennom å være inviterende, inkluderende, nytenkende, modig og/eller fremtidsrettet.

Årets nominerte er: Coca Cola, Coop OBS, DNB, Tine og Finn. Juryen har bestått av Lena Sarset fra OMD , Jo-Øystein Slinde fra JCD Decaux , Sverre Vinje fra Carat, Sten Bråthen fra Mediacom, Tonje Gjerstad (jurygeneral i Mediaforum) og Pål Listuen i PollStat. Coca Cola, Coop OBS, DNB, Tine og Finn har alle utfordret vår bransje i løpet av 2019. Disse har vist en vilje og evne til å kjøpe annerledes og inspirert til innovasjon av våre fag i markedsføringen av sine produkter.

Om årets vinner kan det sies at: Annonsøren har gjennom en årrekke utmerket seg med effektiv kommunikasjon i alle kanaler – og ikke minst vist vilje og evne til å dele av sine suksesshistorier gjennom mange innsendelser blant annet til Medieprisen. Så også i år. De er også inviterende til å prøve flere byråer/konstellasjoner.   Man kan si at siden de er så store at det skulle bare mangle, men de har delt sterke jobber for mange ulike merker, store som små, i brede og smale kanaler, alltid med innsiktsdrevne og kreative innholds- og medieløsninger.

Vinnerens test&learn kultur er inspirerende og motiverende for resten av bransjen og bidrar til å utvikle og heve mediefaget – og for alt dette fortjener de årets annonsørpris.

Prisen for årets annonsør 2019 går til TINE.

Mediekampanje

  Medie Samarbeidspartner Kunde Case
Gull VG Partnerstudio Carat BAMA Gruppen AS NM i guacamole
Sølv DNX, Dagens Næringsliv   DnB, Sjømatrådet, Kongsberggruppen Havet
Bronse VG MediaCom, Pol Tine Iskaffe One cool IsKaffe PLEASE

Annonsørprisen 2019 - TINE

Slik var juryens begrunnelse:

Årets hedersprisvinner er en faglig sterk person innen alle deler av faget  - og en toneangivende kapasitet   Med sin faglig sterke integritet -  har vedkommende bidratt innenfor alle de tre områdene som ligger til grunn – for å bli tildelt denne spesielle Hedersprisen. I det ligger det at personen har:

1. Bidratt til å høyne mediefagets anseelse.
2. Drevet seriøs forskning og/eller god kommunikasjon av mediedata.
3. (eller) på annen måte bidratt til å høyne nivået for faget.    

Vedkommende har alltid engasjert seg bredt og byr ofte på seg selv. En sterk formidler som elsker å dele, debatterte, utfordre og juryere. En toneangivende kapasitet som går i bresjen for å synliggjøre betydningen av innsikt, analyse og ikke minst det forretningsmessige. Med sterke evne til å forenkle og formidle selv komplekse modeller og samtidig få det til å se oversiktlige ut.  En ekte frontfigur for faget.

Våre kilder beskriver vedkommende som analytisk i sin tilnærming,  grundig i gjennomføringen og tydelig i sine råd. En av bransjens dyktigste strategiske rådgivere. Holder seg oppdatert og bringer kompetansen videre til alle. Det være seg internt, overfor kunder eller bransjen.

Prisvinneren er også en glimrende foreleser – deler raust av sin kunnskap og sine erfaringer. Alltid med mange gode eksempler, basert på innsikt, kundereisen, bruk av data, dokumentasjon og effekt. Ekte opptatt av faget med sterkt engasjement og et ønske om å bidra til at flere skal lære og drive faget videre.  Vedkommende har en tydelig stemme som debattant og skribent i mange fora og sammenhenger.

Skriver i Kampanje, legger «hodet på blokk» -  fast foreleser i alle de ulike bransjeorganisasjonene. Det være seg ANFO, Mediebyråforeningen, Markedsføringsforeningen. Og vi kjenner ham her i Mediaforum for sitt sterke engasjement for Medieprisen. Han viser stort engasjement og bidrar med tydelig stemme for å øke etterretteligheten og anseelsen til bransjen.

Årets Hederspris tildeles Sten Bråthen

Hedersprisen 2019 - Sten Bråthen, Mediacom

Slik var juryens begrunnelse:

Powered by Labrador CMS