Hensikten med annonsørprisen er å hedre en annonsør som har bidratt til at mediefaget videreutvikles, det kan være gjennom å være inviterende, inkluderende, nytenkende, modig og/eller fremtidsrettet.
Årets nominerte er: Coca Cola, Coop OBS, DNB, Tine og Finn. Juryen har bestått av Lena Sarset fra OMD , Jo-Øystein Slinde fra JCD Decaux , Sverre Vinje fra Carat, Sten Bråthen fra Mediacom, Tonje Gjerstad (jurygeneral i Mediaforum) og Pål Listuen i PollStat. Coca Cola, Coop OBS, DNB, Tine og Finn har alle utfordret vår bransje i løpet av 2019. Disse har vist en vilje og evne til å kjøpe annerledes og inspirert til innovasjon av våre fag i markedsføringen av sine produkter.
Om årets vinner kan det sies at: Annonsøren har gjennom en årrekke utmerket seg med effektiv kommunikasjon i alle kanaler – og ikke minst vist vilje og evne til å dele av sine suksesshistorier gjennom mange innsendelser blant annet til Medieprisen. Så også i år. De er også inviterende til å prøve flere byråer/konstellasjoner. Man kan si at siden de er så store at det skulle bare mangle, men de har delt sterke jobber for mange ulike merker, store som små, i brede og smale kanaler, alltid med innsiktsdrevne og kreative innholds- og medieløsninger.
Vinnerens test&learn kultur er inspirerende og motiverende for resten av bransjen og bidrar til å utvikle og heve mediefaget – og for alt dette fortjener de årets annonsørpris.
Prisen for årets annonsør 2019 går til TINE.