Høydepunktet på høstens Mediekonferanse i regi av Mediaforum er gjerne festmiddag og prisutdeling.
I år er det hele 99 cases som konkurrerer om priser i de tre kategoriene mediestrategi, mediekreativitet og mediekanal.
Og et skyhøyt nivå på shortlist-kandidatene, melder Mediaforum og juryen i en pressemelding:
- Vi ser en liten økning i antall innsendte cases fra i fjor. Men hovedforskjellen er at nivået på casene øker for hvert år, sier Beathe Stangeland Eide, jurygeneral for årets mediepriser.
Juryeringen av årets shortlist-kandidater er ferdig og jurylederne er fornøyde:
- Det har aldri vært høyere nivå på innsendelsene i kategorien mediestrategi. Et case som kunne vunnet for to år siden, er en selvfølge i dag, jobber som gjorde det sterkt i fjor ville ikke nådd shortlist i år, sier Sten Bråthen i MediaCom, som leder denne juryen.
- Smart bruk av data, godt innhold, engasjement i sosiale kanaler, alt sammen har blitt en naturlig del av et godt case - ikke alene, men i effektive samspill mellom ulike kontaktpunkter gjennom kundereisen, med en solid strategi og tydelige mål i bunnen», sier han.
Shortlist kategori Mediestrategi:
- Carat Norge og Elkjøp "Black Friday hele uka"
- McCann og REMA 1000 "Lev Vel"
- MediaCom, Try/Apt og Volkswagen Personbil "Volkswagen Trailerassist"
- Mediacom / Anorak / Jimmy Royal og Matprat "MatPrat tok tempen på julestemningen"
- Mediacom / Dveg - 6.sans / Moods of Norway / VG og Tine “WOW effekten”
- OMD / Los & Co og Q-Meieriene AS "Q-Fersk sjokolademelk, Norges beste sjokolademelk"
- RED Media Consulting og K2 Vitamin "Fra underskudd til 10 millioner i overskudd ved hjelp av Content Marketing"
- SMFB Engine og Diadora "Bright Delivery"
- Starcom og Mercedes-Benz "Presisjon i stjerneklassen"
- Starcom / SMFB og Circle K "Take it easy – nytt navn, samme folka!"
Shortlist kategori Mediekreativitet:
- Anorak / Starcom og Høyskolen Kristiania "En hva-skal-jeg-bli-odyssé"
- Carat og Coca Cola "Supersuksess med Snapchat sampling"
- Carat /Alexander Reklamebyrå og NorgesGruppen servicehandel MIX "11672 av Norges kuleste annonser"
- Carat / Isobar og Fridays "Fridays Endless Appetizers"
- Mediacom / Creuna og ST1 "Fueling the minds of price savvy consumers/Den digitale bensinstasjonen"
- OMD og Pepsi “Chelfie”
- OMD / LOS&CO / Forman & Bodenfors og If Skadeforsikring "Slow Down GPS"
- Schibsted "Schibsted studentsponsorat"
- SMFB Engine og Diadora "Bright Delivery"
- Starcom / SMFB og Circle K "Take it easy - nytt navn, samme folka!"
- Vizeum / M&C Saatchi / MKTG og Norwegian "Next Stop New York"
Shortlist kategori Mediekanal:
- Aftenposten "A-magasinet live" (Event)
- Aller Media og KappAhl "KappAhl - 4 stiler" (Magasin)
- Aller Media / Dagbladet og Kia-Sportage "Papiravis, puslespill og lokalt push" (Avis)
- Aller Media / Dagbladet og Statoil "Åsgard – Kraften i det mulige" (Mobil)
- Bergens Tidende / Mindshare / Los&Co og SAS "SAS og bergenseren" (Avis)
- Discovery Networks Norway og Byggmakker "Byggmakker hjelper Sinnasnekker’n" (TV)
- Facebook / Carat og Telia "Telia Webshop Goes Dynamic" (Nett)
- Finansavisen og Danske Bank "Head Start" (Avis)
- JCDecaux og Emirates "Ditt Dubai" (Utendørs)
- Natt&Dag / Mindshare og Mazda "Du er henta! Mazda CX3" (Online Video)
- P4 / OMD og Orkla "Vær- og malemelding fra Jordan maleverktøy" (Radio)
- Posten Norge / Bring og OneCall "Familiepakka i postkassen" (DM)
- Posten Norge / Bring og Color Line "Flaskeposten - en redning for Color Line?" (DM)
- TV2 / Dagbladet og Volkswagen «Volkswagen GTE - Kjør gjennom reklamen på 7,6 sek» (Online Video)
- VG / Carat og Ving "Ving ikke bare charter" (Nett)
Finalecasene får du presentert under Mediaforums Fagmøter 12., 13. og 14. oktober, opplyses det i meldingen.
Prisene deles ut under Mediekonferansen i Tønsberg 27.-29. oktober.