Stor interesse og 99 bidrag til årets mediepriser fra Mediaforum - her er shortlisten

- Skyhøyt nivå på kandidatene, sier jurygeneral Beathe Stangeland Eide.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Høydepunktet på høstens Mediekonferanse i regi av Mediaforum er gjerne festmiddag og prisutdeling.

I år er det hele 99 cases som konkurrerer om priser i de tre kategoriene mediestrategi, mediekreativitet og mediekanal.

Og et skyhøyt nivå på shortlist-kandidatene, melder Mediaforum og juryen i en pressemelding:

- Vi ser en liten økning i antall innsendte cases fra i fjor. Men hovedforskjellen er at nivået på casene øker for hvert år, sier Beathe Stangeland Eide, jurygeneral for årets mediepriser.

Juryeringen av årets shortlist-kandidater er ferdig og jurylederne er fornøyde:

- Det har aldri vært høyere nivå på innsendelsene i kategorien mediestrategi. Et case som kunne vunnet for to år siden, er en selvfølge i dag, jobber som gjorde det sterkt i fjor ville ikke nådd shortlist i år, sier Sten Bråthen i MediaCom, som leder denne juryen.

- Smart bruk av data, godt innhold, engasjement i sosiale kanaler, alt sammen har blitt en naturlig del av et godt case - ikke alene, men i effektive samspill mellom ulike kontaktpunkter gjennom kundereisen, med en solid strategi og tydelige mål i bunnen», sier han.

Shortlist kategori Mediestrategi:

  • Carat Norge og Elkjøp "Black Friday hele uka"
  • McCann og REMA 1000 "Lev Vel"
  • MediaCom, Try/Apt og Volkswagen Personbil "Volkswagen Trailerassist"
  • Mediacom Anorak Jimmy Royal og Matprat "MatPrat tok tempen på julestemningen"
  • Mediacom / Dveg - 6.sans / Moods of Norway / VG og Tine “WOW effekten”
  • OMD / Los & Co og Q-Meieriene AS "Q-Fersk sjokolademelk, Norges beste sjokolademelk"
  • RED Media Consulting og K2 Vitamin "Fra underskudd til 10 millioner i overskudd ved hjelp av Content Marketing"
  • SMFB Engine og Diadora "Bright Delivery"
  • Starcom og Mercedes-Benz "Presisjon i stjerneklassen"
  • Starcom / SMFB og Circle K "Take it easy – nytt navn, samme folka!"

Shortlist kategori Mediekreativitet:

  • Anorak / Starcom og Høyskolen Kristiania "En hva-skal-jeg-bli-odyssé"
  • Carat og Coca Cola "Supersuksess med Snapchat sampling"
  • Carat /Alexander Reklamebyrå og NorgesGruppen servicehandel MIX "11672 av Norges kuleste annonser"
  • Carat / Isobar og Fridays "Fridays Endless Appetizers"
  • Mediacom / Creuna og ST1 "Fueling the minds of price savvy consumers/Den digitale bensinstasjonen"
  • OMD og Pepsi “Chelfie”
  • OMD / LOS&CO / Forman & Bodenfors og If Skadeforsikring "Slow Down GPS"
  • Schibsted "Schibsted studentsponsorat"
  • SMFB Engine og Diadora "Bright Delivery"
  • Starcom / SMFB og Circle K "Take it easy - nytt navn, samme folka!"
  • Vizeum / M&C Saatchi / MKTG og Norwegian "Next Stop New York"

Shortlist kategori Mediekanal:

  • Aftenposten "A-magasinet live" (Event)
  • Aller Media og KappAhl "KappAhl - 4 stiler" (Magasin)
  • Aller Media / Dagbladet og Kia-Sportage "Papiravis, puslespill og lokalt push" (Avis)
  • Aller Media / Dagbladet og Statoil "Åsgard – Kraften i det mulige" (Mobil)
  • Bergens Tidende / Mindshare / Los&Co og SAS "SAS og bergenseren" (Avis)
  • Discovery Networks Norway og Byggmakker "Byggmakker hjelper Sinnasnekker’n" (TV)
  • Facebook / Carat og Telia "Telia Webshop Goes Dynamic" (Nett)
  • Finansavisen og Danske Bank "Head Start" (Avis)
  • JCDecaux og Emirates "Ditt Dubai" (Utendørs)
  • Natt&Dag / Mindshare og Mazda "Du er henta! Mazda CX3" (Online Video)
  • P4 / OMD og Orkla "Vær- og malemelding fra Jordan maleverktøy" (Radio)
  • Posten Norge / Bring og OneCall "Familiepakka i postkassen" (DM)
  • Posten Norge / Bring og Color Line "Flaskeposten - en redning for Color Line?" (DM)
  • TV2 / Dagbladet og Volkswagen «Volkswagen GTE - Kjør gjennom reklamen på 7,6 sek» (Online Video)
  • VG / Carat og Ving "Ving ikke bare charter" (Nett)

Finalecasene får du presentert under Mediaforums Fagmøter 12., 13. og 14. oktober, opplyses det i meldingen. 

Prisene deles ut under Mediekonferansen i Tønsberg 27.-29. oktober.

Powered by Labrador CMS