Ny profil og visuell identitet: Slik kan Media City Bergen se ut om et og et halvt år

Anti har laget logo og identitet til Bergens medieklynge og nye praktbygg.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Våren 2017 flytter en rekke av Bergens mediebedrifter og institusjoner inn i den nye næringsparken Media City Bergen midt i byen.

Men mediefamilien i Bergen er allerede godt organisert i foreningen Media Region Bergen og medieklyngen NCE Media for innovative mediegründere.

Nå får disse en ny, felles identitet, kan vi lese på NCEmedia.no. 

- Gjennom lek med lys, farger og elementer, og særlig inspirert av lyset som element (media betyr lys), har Anti skapt en identitet som gir inspirasjon og kraft til medieklyngen som et fyrtårn for innovasjon og kunnskap, en ledestjerne innenfor medieindustrien, skriver NCE om profilen og de nye logoene.

Og om hver enkelt:

  • Inspirasjonen til NCE Media sin logo har Anti hentet fra prisme – en form som samler lys og farger, og som styrker og fokuserer farget lys til en stråle. Dette er representert som en trekantet form, som samler forskning, kunnskap og innovasjon innenfor mediefeltet, og samtidig fokuserer og forsterke uotput-en fra visualiseringsteknologier i klyngen.
  • Media Region Bergen sin logo er en sirkel, og er inspirert av fokuset for lyset - der lyset og intensitet av lys vokser jo sterkere og mer fokusert lyskilden blir. Sirkelen representerer det samlende fellesskapet for medlemmene i klyngen.
  • Media City Bergen-logoen er inspirert av de ulike skjermformatene som brukes i det daglige av alle selskapene i klyngen, så vel som seere og lesere: mobile enheter, tabletter, skjermer, TV etc. Media City Bergen sin logo blir en dynamisk form som tilpasser seg til å reflektere et mangfoldig utvalg av skjermstørrelser og formater.

 

Powered by Labrador CMS