Nils Mørk, kommunikasjonssjef i MDG, skal ta med familien på telttur i sommer.

Sommerpraten

– Av og til må jeg klype meg i armen for å forsikre meg om at det ikke er en vond drøm av skandaler, narsissisme og populisme

MDGs kommunikasjonssjef Nils Mørk blir oppgitt over det som har preget mediebildet så langt i 2019, forteller han i sommerpraten.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I «Sommerpraten» stiller Medier24 en rekke personer i og tett på mediebransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. Neste mann ut er Nils Mørk, kommunikasjonssjef i Miljøpartiet De Grønne.

– Hvordan oppsummerer du første mediehalvår 2019?

– Både nasjonalt og internasjonalt må jeg av og til klype meg i armen for å forsikre meg om at det ikke er en vond drøm av skandaler, narsissisme og populisme.

– Hva er årets flause til nå?

– Jeg har «Norske Grønnsaker» (NRK Satiriks' animerte serie, journ.anm.) friskt i minne så jeg svarer den. Som jeg sa, vanskelig å tro at det ikke var en drøm.

– Hvilken bransjeperson har inspirert deg i år?

– Harald Klungtveit og de andre i Filter Media – som klarer å balansere mellom langsiktige og kortsiktige hensyn, og lager Norges beste nyhetsbrev.

– Hva gjør du i sommer?

– Jeg tar meg noen dager med barna og kona med sekk og telt, og forsøker å slå helt av og huske de grunnleggende tingene i tilværelsen. Det er deilig når dagens agenda styres av været og formen, ikke av mediebildet.

– Hvilke medievaner tar du med deg på ferie?

– Jeg prøver å koble av, men holder et lite øye med VG og NRK, The Guardian og Facebook.

– Hva er den største tabben du har gjort som sommervikar? Om du aldri har vært sommervikar: Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Har aldri vært sommervikar eller jobbet som journalist. Det var kanskje en tabbe?

– Hva er ditt beste råd til årets sommervikarer?

– Skriv sakene som ellers aldri kommer ut, og ikke jag etter klikk hele tiden.

Les alle våre Sommerprat-intervjuer her!

Powered by Labrador CMS