I «Sommerpraten» stiller Medier24 en rekke personer i og tett på mediebransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. Neste mann ut er Nils Mørk, kommunikasjonssjef i Miljøpartiet De Grønne.
– Hvordan oppsummerer du første mediehalvår 2019?
– Både nasjonalt og internasjonalt må jeg av og til klype meg i armen for å forsikre meg om at det ikke er en vond drøm av skandaler, narsissisme og populisme.
– Hva er årets flause til nå?
– Jeg har «Norske Grønnsaker» (NRK Satiriks' animerte serie, journ.anm.) friskt i minne så jeg svarer den. Som jeg sa, vanskelig å tro at det ikke var en drøm.
– Hvilken bransjeperson har inspirert deg i år?
– Harald Klungtveit og de andre i Filter Media – som klarer å balansere mellom langsiktige og kortsiktige hensyn, og lager Norges beste nyhetsbrev.
– Hva gjør du i sommer?
– Jeg tar meg noen dager med barna og kona med sekk og telt, og forsøker å slå helt av og huske de grunnleggende tingene i tilværelsen. Det er deilig når dagens agenda styres av været og formen, ikke av mediebildet.
– Hvilke medievaner tar du med deg på ferie?
– Jeg prøver å koble av, men holder et lite øye med VG og NRK, The Guardian og Facebook.
– Hva er den største tabben du har gjort som sommervikar? Om du aldri har vært sommervikar: Hva er den største tabben du har gjort på jobb?
– Har aldri vært sommervikar eller jobbet som journalist. Det var kanskje en tabbe?
– Hva er ditt beste råd til årets sommervikarer?
– Skriv sakene som ellers aldri kommer ut, og ikke jag etter klikk hele tiden.
Les alle våre Sommerprat-intervjuer her!