Fredag publiserte Mediebedriftenes Landsforening de ferske persontallene for tredje kvartal.
Se og Hør øker med 38.224 sammenlignet med samme tid i fjor, og har nå en digital dekning på 258.811. Det er en økning på 17,3 prosent.
Sjefredaktør, Ulf André Andersen, sier han er fornøyd med tallene.
– Se og Hør har først og fremst en dyktig stab. Det er en fin utvikling, men vi er aldri helt fornøyd, vi må strekke oss lenger, sier han.
Han sier de har gjort en del tiltak som har gitt gode resultater.
Blant annet har de en egen frontdesk som går i turnus, der de har hatt fokus på digital vekst og direktetrafikk.
Andersen sier det gir flere sidevisninger, mer kontroll og at det har kompensert for å miste trafikk fra tredjepartsplattformer.
Skal satse mer på Snapchat
Eksklusivitet er også en av suksessnøklene, tror han.
– Vi må ha saker ingen andre har. Og ha elementer ingen kan ta fra deg, slik som eksklusive bilder, lydopptak og video, sier han.
De er rundt 20 personer som jobber i bladet. De har også et samarbeid med kjendisdesken i Dagbladet.
Fremover skal Se og Hør gjøre grep for å bli bedre på Snapchat og TikTok, forteller sjefredaktøren.
– Utfordringen er at det er lite penger i disse kanalene. Men det kan være med å bringe lesere og brukere inn til vårt univers.
Kongefamilien er viktig innhold
Denne høsten har bladet vært ledende på dekningen av voldssaken med Marius Borg Høiby. Andersen tror det også spiller inn på tallene nå.
– Klart det bidrar, men vi har også eksklusive saker på andre ting, blant annet Durek Verrett.
Han sier det å dekke kongefamilien er viktig for dem.
– Det er en kjerneoppgave å være best på kongefamilien. Her har alle andre redaksjoner redusert sin bemanning, mens vi har hyret inn flere. Og så har vi kongeeksperter som ingen andre har.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no