Nå har de rundet 90.000 abonnenter, forteller daglig leder Øivind Lindøe til Medier24.
- Vi har definitivt truffet en nerve i markedet. Suget etter slike små inspirasjonsfilmer er veldig stort. Nå har Snapchat også åpnet for 6 sekunder lange reklamefilmer inne i Showene våre, og det gjør forretningsmodellen for oss enda bedre, slik at vi kan legge enda mer ressurser i produksjonene våre.
Blant Matkanalens Snapchat-profiler finner man Sonia Huanca Vold, Anders Husa, Hanne-Lene Norup Dahlgren, Richard Nystad, Adam Bjerck, Tom Victor Gausdal, Malin Ekstrøm og Thomas Digervold.
Programformatet på Snap Shows er omlag 2,5-3 minutter lange filmer i stående format. Matkanalen har så langt fokusert på vegetarmat, grilling, is, basisiteknikker for kjøkkenet, øl- og sidertester, for å nevne noe.
- Vi har forsøkte mye ulikt, og det vi nå gjør er å lage litt lengre episodeutgaver i 16:9-format for TV, mens det på Snapchat er hyppig bruk av spliscreen og enda tettere klipping, som gjør at seerne kan «flikke» seg fort videre, swipe opp oppskrifter underveis mens de ser på mobilen sin. Dessuten slipper vi alt på Snap først, så kommer TV visningene etterpå, forteller han.