Det melder selskapet Snap, som står bak Snapchat, i en pressemelding onsdag.
Den nye Show-funksjonen, som onsdag lanseres på norsk, vil ifølge Snapchat utvide funksjonaliteten brukerne allerede kjenner fra Discover.
I pressemeldingen skriver Snapchat at de nye programmene på Show vil vare fem minutter i snitt.
– De har en klar historie, er visuelle med grafikk, Split-screens og vil være inspirert på måten snapchattere kommuniserer med sine nærmeste venner, skriver Snapchat i pressemeldingen.
Da Discover ble lansert i januar 2015, var det med 18 merkevarer. Nå er det over 100 aktører med. VG var først ut i Norge, i januar 2017.
Ifølge pressemeldingen har VG nå over 300.000 unike lesere på plattformen hver dag. Nesten 40 prosent av brukerne ser på VGs innhold fem eller flere ganger i uka.
– Vi når nesten 70 prosent av smarttelefonbrukerne i Norge på månedlig basis. VG har vært med på reisen med oss siden tidlig 2017, og vi gleder oss til å si velkommen til nye partnere, sier Rami Saad, Head of International Content Partnerships hos Snap, ifølge pressemeldingen.
VGTV lanserer nå også sitt eget Snapchat Show. Thomas Manus Hønningstad, konstituert direktør i VGTV, sier ifølge Snaps pressemelding at de er glade for å lansere Spårtsklubben som et Show.
– Det er allerede populært på VGs plattform, og nå ser vi fram til å øke fotavtrykket.
Blant de andre nye Show-ene, er NRKs Newton og FlippKlipp, Media247 AS' Sportsbibelen, Geeohsnap, Matkanalen og Splays Alvorsprat.
Øivind Lindøe, gründer av Matkanalen mener tre minutter lange Show er ideelt for deres målgruppe.
– Vi mener mat er et veldig lokalt tema. Vårt matinteresserte publikum leter etter internasjonal inspirasjon, men vil også ha lokale oppskrifter, kokker og ingredienser i sesong, sier han, ifølge pressemeldingen.