Trollet har vært en av karakterne i årets Maskorama.

1,3 millioner så Maskorama-finalen på NRK: – Har vært uvirkelig

Nordmenn i hopetall benket seg for å se avslutningen av årets sesong.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Lørdagens finale av NRKs musikk- og underholdningsprogram Maskorama ble sett av over 1,3 millioner TV-seere. Lineærsendingen dro hele 1.2 millioner av disse seerne, skriver NRK.

Dermed er det kanalens mest sette på lineær TV hittil i 2020.

Gjennom programmet har åtte hemmelige kjendiser i opptrådt i kostyme, for så å bli sendt hjem en etter en, når identiteten deres har blitt avslørt.

Vinneren av årets sesong ble til slutt Ulrikke Brandstorp, som vant foran TV 2-profil Markus Bailey og youtube-stjernen Herman Dahl. 

Administrerende direktør i Fremantle, Petter Testmann-Koch er svært fornøyd med hvordan programmet har blitt tatt imot, og forteller at han lenge har hatt lyst til at selskapet skulle lage underholdning for NRK. 

– Og mottaket av Maskorama har vært uvirkelig. Det er naturligvis utrolig stas å få fornyet tillit fra NRK, og vi håper at vi klarer å fornye tilliten fra seerne når vi presenterer nye masker neste år, sier Testmann-Kock.

Det er allerede klart at programmet får en ny sesong.

I NRKs sak er eksternredaktør Peter Wallace sitert på at han tror programmet har svart på et behov hos seerne i mørketiden.

Powered by Labrador CMS