Martina Göransson, administrerende direktør i Podme.
Foto: Andreas Äija / Schibsted Media
Podme med 75 prosent vekst: Norge er det største markedet
Har nådd 350.000 betalende abonnenter.
Det Schibsted-eide podkastselskapet Podme har nå 350.000 betalende
abonnenter i Norge, Finland og Sverige. Det tilsvarer en vekst på 75 prosent, skriver Dagens Media.
Podme avslører imidlertid ikke nøyaktig hvor mange
abonnenter de har i hvert marked.
– Men Norge er vårt største marked og har det ekstremt bra.
Der jobber vi også veldig integrert med hele Schibsted Media. Alle våre
markeder vokser, men Sverige har vokst litt mer prosentvis de siste månedene,
sier administrerende direktør Martina Göransson til Dagens Media.
Hun sier selskapet har et klart mål om å bli lønnsome, og at
det ikke er for langt frem.
Podmes svenske selskap rapporterte et driftsunderskudd på
-71 millioner kroner i 2023 og en omsetning på 200 millioner kroner. I Norge
ble det et underskudd på 42 millioner kroner og en omsetning på 91 millioner
kroner.
Både i Norge og Sverige tilbys Podme i Schibsted sine bundle-pakker.
Ifølge Göransson driver bundle-pakkene abonnenter til Podme.
– Det er en fordel å være en del av Schibsted Media. Vi
samarbeider kommersielt, men også redaksjonelt og innholdsmessig. Å være en del
av pakken bygger også virksomheten vår.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no