
MediaPuls: VG-sjef Torry Pedersen om mediehusenes fremtid
PODKAST: Mediehusenes fremtid står på programmet. Og til å diskutere den, har vi fått besøk av VGs publisher Torry Pedersen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Torry Pedersen er landets mest kjente redaktør og avisdirektør. Hjertet hans slår litt ekstra for The Guardian, og han tar gjerne en kamp mot PFU for å flytte mediebransjen fremover. Og han frykter at papiravisen hans er borte om noen år.
Marius og Hans-Petter snakker med Torry om alt fra kranglingen rundt redaksjonelt og kommersielt innhold. Om journalistikk vs Content Marketing og Native Advertising. Om dårlig merking og betalingsmurer.
Om reklame som funker, men også reklame som ikke gjør det. Og om forretningsmodeller som ikke lenger fungerer, og som dermed utfordrer mediehusenes økonomiske bærekraft. Og mye mer.
Lyst til å kjenne på pulsen i mediehusene? Da bør du lytte på denne episoden av MediaPuls!
- Hør MediaPuls på iTunes, eller spill den av via SoundCloud:
[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/247403975" params="color=ff5500" width="100%" height="166" iframe="true" /]

- Avisbransjen går til helvete (Kampanje)
- Content Marketing er en redaksjonell gjøkunge (Kampanje)
- Jeg bruker ikke så mye tid på å angre (DN)
- Glassjenta (Aftenbladet)
- Vil teste retningslinjene systematisk (DN)
- Vi er i ferd med å drepe muligheten til å finansiere journalistikken (Medier24)
MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård-Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.