Mads Hansen låste 12 komikere inn i en hytta og lot de prøve å få hverandre til å le. Det skapte gode VGTV+-tall.
foto: Kristoffer Kumar
Over 80.000 betalte for å «binge» sesong 2 av «Ikke lov å le på hytta» - nå girer VGTV opp satsingen
Sesong 2 av «Ikke lov å le på hytta» ble en enorm salgs- og seersuksess for VGTV.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Ved å låse 12 komikere inne på en hytte og nekte dem å le, laget VGTV en TV-serie som engasjerte veldig mange nordmenn . Hver uke ble én og én episode tilgjengeliggjort for publikum, mens VG+-kundene kunne «binge» hele serien fra dag én.
– Sesong to overgikk alle hårete mål for salg- og seertall etter gjennombruddet vårt med sesong én. Med over en halv million seere på hele sesongen og 80.000 pluss-salg, har vi lagt grunnlaget for en langt større satsing på premium underholdningsinnhold på VGTV, sier adm. dir i VGTV Thomas Manus Hønningstad.
Han legger til at VGTV totalt med de to «Hytta»-sesongene, samt «Spårtsløpet», «Bordtenniskameratene» og «Da vi styrte Internett», til slutt solgte over 160.000 VG+-abonnement i 2021.
– Underholdningssatsingen har vist at vi kan rekruttere et stort antall nye abonnenter til VG+, og ekstra gledelig er det at vi treffer svært ungt med den nye satsingen, sier Hønningstad.
Resultatene av «Ikke lov å le på hytta» har åpnet nye dører i VGTV. Allerede fredag 18. februar kommer «Av med maska», et datingprogram hvor Bernt Hulsker skal prøve å finne kjærligheten.
– Suksessen i 2021 har gitt oss mulighet til å satse på andre, større produksjoner. Vi er i gang med et omfattende utviklingsarbeid rundt profilene og innholdsuniversene våre, vi har mange idéer og kommer til å lage flere store produksjoner i år enn i fjor, sier Martin Jøndahl, programsjef i VGTV.