På bildet er programsjef Tomm-Espen Kroken, salgsdirektør Yvonne Stikbakke og radiosjef Bjørn-Martin Brandett.
Fra venstre: Programsjef Tomm-Espen Kroken, salgsdirektør Yvonne Stikbakke og radiosjef Bjørn-Martin Brandett.

Radio Metro gjør endringer: Selskapet bytter navn og øker satsingen på lokale nyheter

– Vi tror lytterne ønsker å ha relevante nyheter der de bor, sier programsjef.

Publisert Sist oppdatert

Nylig ble det kjent at Lokalradioene i Innlandet AS har gått inn som ny majoritetseier i Radio Metro, nå varsles det flere endringer.

Selskapet bytter navn fra Metro Sounds AS til Radio Metro AS, for å synliggjøre satsingen på primærproduktet. Nemlig radio, skriver de i en pressemelding.

De varsler også en økt satsing på lokale nyheter.

Tomm-Espen Kroken kom fra Viaplaygroup og startet i Radio Metro som programsjef i fjor. Nå vil han bli programsjef for alle flater, og kanalene vil øke satsingen på nyheter, trafikk og vær.

– Dette er rett og slett fordi vi tror lytterne ønsker å ha relevante nyheter der de bor, sier Kroken.

Radiosjef Bjørn-Martin Brandett skryter av satsingen på lokalnyheter i Innlandet.

– Fra 2020 til 2022 økte vi lyttingen i Innlandet med 35 prosent. Bedre distribusjon og godt lokalt innhold mener vi er årsaken til det. Nå vil vi ta med oss suksessen inn i Radio Metro, og har stor tro på lyttervekst også her, sier han.

Samlet får Radio Metro og Lokalradioene i Innlandet rundt 380.000 ukentlige lyttere.

Salgsdirektør Yvonne Stikbakke peker på at det gir annonsørene større muligheter. Hun mener det kan være mye «reklamestøy», som gjør det vanskelig å skille seg ut.

–Det er heller ingen tvil om at kampen om kundene i 2023 blir tøff når vi ser på markedsforholdene med høye strømpriser, høy inflasjon og mye usikkerhet. Når vi nå ser selskapene som ett, er det ingen tvil om at vi er en betydelig aktør på Østlandet, sier Stikbakke.

Powered by Labrador CMS