To avdelinger blir til én hos TV 2.

Fra dundrende minus til millioner i pluss for TV 2

– ikke bærekraftig over tid, sier kommunikasjonsdirektøren. 

Publisert

TV 2 endte med et driftsresultat på 83,3 millioner kroner i 2023, en markant forbedring fra underskuddet på 6,3 millioner i 2022. Det viser årsregnskapet for fjoråret. 

Mediehuset økte inntektene med 11,8 prosent fra 5,2 milliarder kroner til 5,8 milliarder kroner. Reklameinntektene økte fra 2,04 milliarder til 2,10 milliarder. 

Organisasjons- og kommunikasjonsdirektør i TV 2, Lene Eltvik Vindfeld, sier til Journalisten, som omtalte resultatene først, at det er mer som skal til enn forbedringene det siste året. 

– Det er et resultat vi har jobbet for å få til, men det er en lav driftsmargin på 1,4 prosent. Det er ikke bærekraftig over tid. Det handler om at det er et krevende terreng, sier hun til Journalisten. 

I sin årsberetning skriver TV 2 at inntektsveksten i hovedsak er knyttet til TV 2 Play, og at 2022 ble negativt påvirket av distribusjonskonflikter.

Kostnadene i mediehuset endte på 5,7 milliarder kroner, mot 5,2 milliarder i 2022. Økningen knytter seg blant annet til nye sportsrettigheter.

I årberetningen skriver de også at TV 2-seeingen falt i 2023, som følge av endrede brukervaner, men at kundeveksten på strømmetjensten Play økte.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS