Håvard Jenssen/NRK
Lars Monsens fem timer lange premieretur på Hardangervidda ble fulgt av 37.000 seere
NRK godt fornøyd med Lars Monsens premieretur.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Turen ble sendt på NRK1 torsdag 12. juli.
Det ga en markedsandel på 22 prosent. 268.000 var innom sendingen i minst ett minutt. Antall seere på fredagens minutt for minutt-sending lå på 39.000, og disse tallene økte på lørdagen til 50.000. På søndagen lå tallet på 77.000 seere, opplyser rikskringkasteren.
– Det er tydelig at folk setter pris på opplevelser fra fjellet. Vi er strålende fornøyd med første uken, sier Thomas Hellum, som er prosjektleder for «Monsen minutt for minutt».
«Sommeråpent», som sendes på NRK1 om kvelden, hadde 454.000 seere under premieren 12. juli, og en markedsandel på 52 prosent. I løpet av helgen lå tallene for «Sommeråpent» på 286.000 (fredag), 346.000 (lørdag) og 397.000 (søndag)