Full jubel: Kvinnheringen er årets lokalavis. Se bilder av vinnerne her

Tok nærmest storeslem i Drammen og stakk av med prisen for både årets lokalavisside og årets lokalavis under LLAs landsmøte i Drammen. Se alle vinnerne her.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Lørdag er det klart for utdelingen av de gjeveste lokalavisprisene i landet under landsmøtet til Landslaget for lokalaviser i Drammen. 

Det ble stormende jubel da det ble klart at Kvinnheringen stikker av med prisen for årets lokalavis. 

– Det er altså så gøy, sa redaktør Mona Grønningen fra scenen. 

Fungerende ansvarlig redaktør Mona Grønningen tok imot prisen på vegne av avisa, og ikke minst ansvarlig redaktør i permisjon og styreleder i LLA Tomas Bruvik. 

Hederlig omtale til Dølen og Strandbuen 

Dølen og Strandbuen stakk begge av med hederlig omtale i kåringen. 

Om Dølen skriver juryen: 

«Dølen er tett på lesarane sin kvardag. Vi møter mange menneske i avisspaltene, også unge, mellom anna i serien «Ung døl». Avisa har ei fin blanding av harde nyhende og sterke reportasjar – og Dølen er flinke til å bruke luft i presentasjonane, der også bileta kjem til sin rett.

Lokalavisa byr også på sterke historiar og viktige gravesaker. Redaktøren sjølv oppsummerer ein kritisk reportasje på ein god og presis måte i ein av leiarartiklane sine: «Dette er ikkje flisespikkeri, ikkje eit forsøk på å henge ut nokon, ei heller storm i eit vannglass. Dette handlar om å bidra til å bygge eit samfunn på tillit og redelighet.»

Sjølv om Dølen framleis har litt å gå på for å utnytte eigenskapane til nettet, har avisa ein imponerande digital vekst. Både på papir og nett får lokalavisa mykje ut av nøkterne ressursar». 

Om Strandbuen skriver juryen: 

«Strandbuen set dagsorden i lokalsamfunnet og har eit tydeleg nyhendepreg. Avisa skil seg ut med veldig god og aktuell dekning av barn og unge, mellom anna har avisa hatt ei flott sak om nettvett og spel. Avisa prioriterer tydeleg foto, har mange

notisar, stoppunkt og gjennomgåande god grafisk formgjeving. Strandbuen er rett og slett ei gjennomført og heilstøypt lokalavis. Også på nett er avisa god, men ho kan bli endå betre i åra som kjem.

Juryen er også kjent med avisa si svært gode marknads- og omdømmearbeid over tid». 

 

Her er alle vinnerne: 

Årets lokalavisside:

Vinner: Kvinnheringen 

Juryen skriver i sin begrunnelse: 

«Denne avisforsiden har en unik tilnærming ved bruk av typografi. Dette, samt bruken av kontrastfarger, skaper et spennende blikkfang. Santidig som at dette er en sak tydelig rettet mot lokalsamfunnet, og er et godt eksempel på hvordan dette kan gjøres på en interessant måte» 

Journalistprisen 2018:

Vinner: Line Nagell Ylvisåker, Svalbardposten. For avsløringene om arbeidsforholdene for guidene i Longyearbyen.

Juryen skriver i sin begrunnelse: 

 

Vinneren av Journalistprisen 2018 har gjort et grundig og undersøkende arbeid innen et felt der det viste seg vanskelig å få folk til å snakke. Gjennom innsynsjobbing og intervju med kilder ble resultatet en rekke nyhetsartikler som skapte debatt og avdekket en ukultur og forhold som kan gå utover sikkerheten til arbeiderne.

Det kan være vanskelig å drive kritisk journalistikk i små lokalsamfunn og i små redaksjoner, men vinneren har gjort dette med utholdenhet.

Diskusjon om arbeids- og lønnsforhold for de ansatte, sosial dumping og andel utenlandske arbeidere er blant tema som er belyst. Arbeidstilsynet har utført tilsyn og arbeidere har organisert seg. Turisme er en stor og viktig næring for Norge i framtiden. Kritisk journalistikk på dette feltet er viktig, og arbeidet som her er gjort er et eksempel til etterfølgelse»

Hederlig omtale tildeles: 

Caroline Utti, Hallingdølen. For måten dei har dokumentert kampen mot skrantesjuke på villrein.

Mona Grønningen, Håvard Røyrvik, Karen Anna Kleppe og Tomas Bruvik, Kvinnheringen. For trafikk og trafikkulykker i Kvinnherad. 

 

Fotoprisen 2018: 

Vinner: Signe Fuglesteg Luksengard, Hallingdølen. For fotoserien om Stian. 

Juryen skriver i sin begrunnelse: 

«Vinnaren av årets lokalavisfoto har tatt grep om ein tabubelagt problematikk. Dette er djervt av Stian som stiller opp, men også av avisa og av fotografen. Det er ein fotografisk stilsikker serie med ei gjennomgåande poetisk stemning. Den journalistiske tematikken kjem fram i bileta.

Serien har uro og nerve. Det er varme i tilnærminga, bileta er med på å skape sympati. 

Bileta er både veldig tett på den det handlar om og distansert gjennom tablå. Fotografen har tort å snu seg rundt og ta bilete der hovudpersonen ikkje er med. Det er tydeleg at fotografen har hatt ein visuell plan, og gjort ein innsats for å gjennomføra planen. I motsetnad til mange andre innsende seriar er han stramt redigert. Kul bruk av portrettet på framsida, med ein nydeleg tittel». 

Hederlig omtale tildeles: 

Tone Sidsel Sanden, Dølen. For bildet av Selma. 

Stine Strand Karlsen, Hordaland. For bildet av flommen på Evanger. 

 

 

 

Redaktør i Svalbardposten tar imot journalistprisen på vegne av sin journalist.

Årets digitale satsning 2018:

Vinner: Gjesdalbuen 

Juryen skriver i sin begrunnelse: 

«Årets vinner av LLAs digitalpris skiller seg ut positivt med sitt innovative blikk. Avisa er tett på lokalsamfunnet, tenker nytt om å nå yngre målgrupper, bruker TV-formatet til sin fordel – og evner å skape butikk av viktig og nær journalistikk.

Årets vinner har fokus på å investere for fremtiden og bidrar med kunnskap til andre medier i samme båt. Ved å ta i bruk live-formatet har avisa klart å skape innhold som det er verdt å betale for – som er avgjørende for å lykkes digitalt». 

Hederlig omtale tildeles: 

Kvinnheringen:

«Avisa har gjennom fleire typar nytt innhald opplevd auke av den digitale omsetnaden og fått fleire betalande abonnentar. Video og livestream har vore sentrale element i avisas digitale satsing i 2018. Gjennom ein engasjerande videoserie på 24 episodar har avisa løfta fram menneske frå ulike stader i kommunen. Samtidig har innhaldsmarknadsføring, både på nett og papir, ført til ei berekraftig utvikling som kan bidra til å finansiere den viktige lokaljournalistikken i åra som kjem».

Os & Fusaposten: For prosjektet U18 Rein lidenskap

«Avisa har gjennom ei av sine største digitale satsingar i 2018 valt å vende seg til, og løfte fram den lokale ungdommen – framtidas kundar. Gjennom TV-reportasjar med høg kvalitet på både produksjon, historieforteljing, visuelle element og lyd, har avisa skapt stort engasjement blant lesarane og stor trafikk til nettsida si. Med støtte frå Medietilsynet, samarbeid med dei lokale ungdomsskulane og annonsør, viser avisa at dei evnar å utnytte moglegheitene som finst til å løfte fram journalistikken». 

 

Markedsprisen 2018: 

Vinner: Saltenposten 

 

Juryen skriver i sin beskrivelse: 

«Saltenposten har over flere år vist at godt og helhetlig arbeid gir resultater. Også i 2018 har lokalavisa fått mye ut av få ressurser. Saltenpostens markedsmedarbeidere lytter til kundene og planlegger året ut fra annonsørenes behov. Sammen med kundene arbeider avisa både langsiktig og strukturert, men også kreativt, på papir og nett, i egne kanaler og sosiale medier. Avisa har forstått at det er flest hverdager og at jevnt og solid arbeid gir svært hyggelig uttelling både for avisa og for kundene. Slik Saltenposten jobber, bør også andre lokalaviser bli inspirerte av».

Hederlig omtale tildeles: 

Fjuken:

«Fjuken sin nye «handle lokalt»-kampanje er tiltalande og moderne. Avisa dyrkar det lokale på ein kreativ måte – og Fjuken nyttar fleire plattformer og verkemiddel for å få folk til å handle i lokale butikkar: mellom anna papir, nett, eigenannonsar og innhaldsmarknadsføring. Avisas «E handle lokalt»-aktivitetar har skapt engasjement og har gitt gode resultat». 

Steinkjer-Avisa: 

«Steinkjer-Avisa, i samarbeid med Steinkjer næringsforum, står bak det tiltalende, moderne og lekre næringslivsmagasinet «Næring i Steinkjer». Med innholdsrike tekster og gode bilder i en fin innpakning kommer annonsørenes budskap frem på en engasjerende måte. Avisa dokumenterer også at den har fått hyggelige resultater gjennom næringsbilaget, men også takket være andre markedstiltak i løpet av året. Steinkjer-Avisa inngår flere årsavtaler, får med seg små og store annonsører, er kreativ, øker opplaget og har fin resultatutvikling». 

Hedersprisene ble delt ut fredag kveld og gikk til Hilde Eika Nesje i Bø Blad og Ståle Melhus i Fanaposten. 

 
 
 
Saltenposten vinner årets markedspris på LLAs landsmøte i Drammen 2019.
Powered by Labrador CMS