Konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media. Her fra sitt kontor i Trondheim.

Resultatvekst for Polaris Media

– Konsernet ble større i andre kvartal.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Polaris Media opplevde en resultatvekst i andre kvartal i år, viser den siste kvartalsrapporten til mediekonsernet.

Polaris endte med en EBITDA på MNOK 122, sammenlignet med MNOK 88 fra samme periode i fjor.

– Polaris Media har lagt bak seg et sterkt andre kvartal. Særlig er annonsemarkedet i klar bedring for mediehusene både i Norge og Sverige, sier konsernsjef Per Axel Koch.

Polaris Media andre kvartal og første halvår 2021.

Polaris økte også sine driftsinntekter fra MNOK 844 til MNOK 917, mens antallet digitale abonnement økte fra 232 000 til 278 000.

Samtidig gikk driftskostnadene opp fra MNOK 762 til MNOK 808.

Mediehusene i den norske delen av Polaris har en samlet inntektsvekst på 9 prosent, opplyser konsernet. Mediehusene i svenske Stampen Media har på sin side en vekst på 12 prosent.

– Konsernet ble større i andre kvartal. Vi er svært fornøyde med at vi har doblet eierandelen i Stampen Media til 70 prosent til en fordelaktig pris på MSEK 258. Vi ser også at fremgangen til Stampen Media fortsetter i andre kvartal, sier Koch.

Polaris' trykkerivirksomhet vokser også på inntektssiden, men en vekst på 27 prosent sammenlignet med i fjor.

Dette er «hovedsakelig som følge av en vellykket satsing på distribusjon av netthandelsprodukter», opplyser Polaris.

Powered by Labrador CMS