Kurset passer for deg som vil få oversikt over hvilke krav GDPR stiller når det gjelder nettsider, datadrevet markedsføring og kommunikasjon. Samt hvilke tiltak du kan gjøre for å tilfredsstille kravene.
Ansvarlige for nettsider
IT-medarbeidere
Markedssjefer og markedsdirektører
Digitale markedsførere
Kommunikasjonsansvarlige
Operativt ansvarlige
Rådgivere i medie / reklamebyrå
Salgspersonell
Etter endt kurs skal du være i stand til å forstå hvordan GDPR berører din nettside og dine markeds- og kommunikasjonsaktiviteter. I tillegg skal du være i stand til å kunne tilpasse bedriftens strategi etter den nye lovgivningen.
Kurset vil gå gjennom:
Thomas Straw og Arthur Pogosov.
Hvordan du sikrer at din nettside følger GDPR sine krav
Hvordan datadrevne mediekjøp fungerer
Oversikt over aktører som opererer i dette segmentet
Forklaring på hvordan du skal kartlegge annonsesystemer
Hvordan aktører utveksler data mellom hverandre
Forklaring på hva script er og hvordan den fungerer
Lær hvordan du kartlegger alle skript på nettsiden din
Tips til verktøy som kan hjelpe å avdekke “data-lekkasjer”
Kort vei til å bli “GDPR-godkjent”
Gjennomgang av hvordan samtykkene bør se ut
Gjennomgang av databehandleravtale
Mål med kurset:
Grunnleggende forståelse og kunnskap rundt GDPR
Forstå konsekvensene dersom man bryter loven
Få forståelse for hva et skript er og hvordan det samler inn data
Kunnskap om aktørene på markedet og deres funksjon
Få oversikt over hva som skal til for å håndtere GDPR lovgivningen
Foredragsholdere:
Thomas Straw - GDPR foredragsholder, tidligere digital direktør i Omnicom Media Group.
Arthur Pogosov - Konsulent innen datadrevet markedsføring, tidligere forretningsutvikler fra Delta Projects
I dag arbeider begge i konsulentselskapet Oslo Technology Consulting som eksperter innenfor datadrevet markedsføring og kommunikasjon.
NB! Merk at det er begrenset antall plasser. Du må ta med deg egen PC. Har du spørsmål? Kontakt Julie Hansson Tangen på 920 24 366 eller julie@medier24.no