Konsernsjef Kristin Skogen Lund i Schibsted.
Erik Waatland
Schibsted øker de digitale inntektene - men tynges av svak utvikling hos mediehusene
Sviktende inntekter på print gir en dårligere utvikling for nyhetsmediene i konsernet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I dag presenterte Schibsteds første kvartal - og for første gang uten at inntektene fra rubrikkselskapet Adevinta tas med.
Det viser at Schibsted øker driftsinntektene med to prosent og ender med en omsetning på 3.089 mill - fra 3.037 mill i samme periode i fjor. De digitale inntektene øker med seks prosent.
Selskapet ender med et driftsresultat (EBITDA) på 418 millioner - mot 336 mill i samme periode fjor.
- Nyhetsmediene fortsatte veksten i de digitale inntektene i første kvartal, godt drevet av en god utvikling for de digitale abonnementene. Videre kommer vi til å jobbe med produktutviklingen for å forbedre vår evne til å vokse inntektene per abonnent, sier konsernsjef Kristin Skogen Lund i Schibsted i en melding.
Der legger hun også vekt på at kostandskontrollen for nyhetsmediene er god, og:
- Vi har evnet å levere på vår ambisjon om å holde driftsresultat-marginen (EBITDA) stabil.
Medier24 kommer tilbake med mer.