Denne gjengen fenger norske TV-seere.

Kompani Lauritzen gir milliontall for TV 2: – Fantastisk

– Vi er veldig glade for at våre seere har trykket Kompani Lauritzen til sitt bryst, sier TV 2.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Hele 1.208.000 nordmenn så premieren av «Kompani Lauritzen» på TV 2 denne helgen, enten direkte, i opptak eller via TV 2 Sumo.

I fjor var det 865.000 seere som fikk med seg premieren.

- Det er fantastisk å se at et norsk egenutviklet format leverer skyhøye seertall. I dag fortjener spesielt Kristian, Dag Otto, produksjonsselskapet Seefood og prosjektlederne i TV 2 all mulig honnør for å ha levert nok en sesong av høy kvalitet i alle ledd, sier programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2.

Og legger til:

– Og så deltakerne da – de er jo helt magiske! «Kompani Lauritzen» er tettpakket med mestringshistorier som inspirerer. Vi får se folk vi kjenner bli satt på prøve, få en skikkelig utfordring, og så klare det! Og selv om det er fullt alvor får vi også bøttevis med humor og sjarme.

716.000 seere så premieren lørdag kveld. Også dette er en sterk oppgang fra fjoråret, da premieren ble sett av 569 000 på lørdagskvelden.

For TV 2 Sumo ble dette tidenes premiere, og i løpet av helgen valgte hele 312.000 seere «Kompani Lauritzen» på strømmetjenesten.

- Vi er veldig glade for at våre seere har trykket Kompani Lauritzen til sitt bryst! I dag lanserer vi i tillegg TV 2 Sumo-eksklusive serien «Kaserneliv». For når øvelsene er over forsetter hverdagslivet på Setnesmoen. I "Kaserneliv" får vi et innblikk i hvordan rekruttene lever med det militære regimet døgnet rundt, sier Haldorsen.

Powered by Labrador CMS