STILLING LEDIG:

Andøy kommune søker kommunikasjonsrådgiver

Vil du styrke kommunikasjonen i en kommune i endring?

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Prosjektstilling

Arbeidssted: Andenes

Søknadsfrist: 18. januar

Om arbeidsgiver

Med våre 4600 innbyggere, ligger Andøy ytterst i havgapet i Vesterålen. Andøy kommune har et spennende og aktivt næringsliv innenfor flere sektorer. Et internasjonalt romfartssenter, en stor fiskerinæring, et bredt landbruk og et reiseliv i vekst. Her er det rike muligheter for kulturaktiviteter og et unikt friluftsliv i spektakulær natur. Kommunen har flyplass med flere daglige avganger med Widerøe og flere ukentlige direkteruter til Oslo i sommermånedene.

Andøy kommune er inne i en stor omstillingsjobb, og kommunikasjon er avgjørende for å lykkes. Vi søker deg som vil utvikle både den interne og eksterne kommunikasjonen i kommunen.

Med våre 4600 innbyggere, ligger Andøy ytterst i havgapet i Vesterålen. Her er det spektakulær natur, et internasjonalt romfartssenter, en stor fiskerinæring og et reiseliv i vekst. Samtidig er Andøy kommune inne i en stor utviklingsjobb i forbindelse med stortingsvedtaket om å legge ned Andøya flystasjon. Kommunen har fått omstillingsstatus og ekstraordinære midler for å bidra til nye arbeidsplasser.

Stillingen som kommunikasjonsrådgiver er en prosjektstilling. Den blir ledig fra utgangen av mars 2021 med varighet til 30.06.23 /ut omstillingsperioden.

En viktig del av jobben vil være å sørge for at innbyggere, næringsliv og ansatte får relevant informasjon om omstillingsarbeidet og om kommunens tjenester. Det innebærer blant annet å utvikle kommunens kommunikasjonskanaler, og å produsere innhold til disse. Å lede arbeidet med ny kommunal nettside vil være en sentral del av jobben.

Vi er på jakt etter deg som ser løsninger, er idèrik og har stor gjennomføringskraft.

Stillingen er organisert i rådmannens stab, med rådmann som nærmeste leder. Stillingen innebærer nært samarbeid med kommunens publikumssenter, omstillingsorganisasjonen SAMSKAP, rådmannens ledergruppe og politisk ledelse.

Hovedarbeidsoppgaver:

  • Lede arbeidet med ny kommunal nettside
  • Utvikle våre interne kommunikasjonsverktøy
  • Utforming av innhold til nettsider, sosiale medier og andre kanaler
  • Være rådgiver og bidragsyter på kommunikasjonsområdet internt i virksomheten
  • Mediehåndtering
  • Formidling av fremdrift og status på omstillingsprosessen

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning, fortrinnsvis innen medie-/kommunikasjonsfag
  • Relevant erfaring (kommunikasjons-/journalistisk arbeid), kan kompensere for manglende utdanning
  • Kunnskap om offentlig forvaltning er en fordel

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeidsevner
  • Selvstendig, initiativrik og strukturert
  • Utviklingsorientert og stor arbeidskapasitet
  • Evne til å sette seg raskt inn komplekse saker og håndtere flere prosjekter på èn gang

Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr

  • Varierte arbeidsoppgaver i en spennende og krevende tid for Andøy-samfunnet
  • Lønn etter avtale
  • God forsikrings- og pensjonsordning i KLP
  • Fleksibel arbeidstid og trening i arbeidstida
  • Se mer om hva som finnes i Andøy her.

For mer informasjon om stillingen ta gjerne kontakt med:

  • Linn Foyn Therkelsen, kommunikasjonsrådgiver tlf 415 75 572
  • Kirsten L. Pedersen, rådmann tlf 480 00 706

Slik søker du:

Når du sender inn søknaden din laster du opp vitnemål og attester som vedlegg

Benytt vårt digitale søknadssenter web-søknadSaksnr: 20/1325

Du må søke på hver enkelt stilling med saksnummer som du ønsker å bli vurdert til.

Kontakt vårt publikumssenter for informasjon og veiledning. Tlf: 76115000

Andøy kommune er opptatt av mangfold og vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss, uansett alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn eller hull i CV.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd.

Du som søker må oppgi minst to referanser med navn, tittel og kontaktinformasjon.

For deg som skal arbeide med barn og unge og deg som skal yte tjeneste etter helse- og omsorgstjenesteloven kreves det at politiattest godkjennes av leder før du begynner i jobben.

Søkere som mener de har fortrinnsrett til utvidelse/fast stilling må anmerke dette i søknaden.

Søknadsfrist: 18. januar

SØK HER

Powered by Labrador CMS