- Vet du om en person eller virksomhet som har bidratt til en økt åpenhetskultur? Da kan du foreslå kandidater til Åpenhetsprisen. Nå er nomineringen i gang. Det skriver
Kommunikasjonsforeningen på
Kommunikasjon.no om prisen, som deles ut for tredje gang i år. Og det vil skje på Høstseminaret i Lso, 14.-16. oktober. Prisen kan deles ut til «
organisasjoner, institusjoner, bedrifter eller enkeltpersoner, som gjennom sitt virke har bidratt til å synliggjøre og fremme åpenhet og innsyn i forhold ved det norske samfunnet, det politiske systemets forvaltning, eller offentlige og privat virksomheter». - Juryen vil vektlegge at kandidaten har vist vei om viktigheten av gjennomsiktighet i prosesser internt i organisasjonen eller i offentligheten. I tillegg heter det i statuttene at kandidaten har utvist forbilledlig åpenhet, på modig vis, og vært til inspirasjon for utøvere innen kommunikasjonsfaget, skriver foreningen videre. Juryleder
Inger Lise Rettedal sier det kan være mange forskjellige typer kandidater: - Vi skal jakte på hun, han eller de, som bruker faget på å bane vei for åpne prosesser eller åpne opp øynene til andre for ting de burde se. Det kan være kommunikasjonsdirektøren i en bedrift eller en selvstendig næringsdrivende i kommunikasjonsbransjen, kanskje er det en du jobber sammen med?
- De som er uredde og tør å se ting annerledes. De som går foran. Men her må du engasjere deg; send oss en mail, ring oss, vis oss folk fra landet rundt som leverer på dette. Det er enkelt å foreslå kandidater - det er bare å gjøre det, oppfordrer Rettedal.
- Vet du om en person eller virksomhet som har bidratt til en økt åpenhetskultur? Da kan du foreslå kandidater til Åpenhetsprisen. Nå er nomineringen i gang. Det skriver
Kommunikasjonsforeningen på
Kommunikasjon.no om prisen, som deles ut for tredje gang i år. Og det vil skje på Høstseminaret i Lso, 14.-16. oktober. Prisen kan deles ut til «
organisasjoner, institusjoner, bedrifter eller enkeltpersoner, som gjennom sitt virke har bidratt til å synliggjøre og fremme åpenhet og innsyn i forhold ved det norske samfunnet, det politiske systemets forvaltning, eller offentlige og privat virksomheter». - Juryen vil vektlegge at kandidaten har vist vei om viktigheten av gjennomsiktighet i prosesser internt i organisasjonen eller i offentligheten. I tillegg heter det i statuttene at kandidaten har utvist forbilledlig åpenhet, på modig vis, og vært til inspirasjon for utøvere innen kommunikasjonsfaget, skriver foreningen videre. Juryleder
Inger Lise Rettedal sier det kan være mange forskjellige typer kandidater: - Vi skal jakte på hun, han eller de, som bruker faget på å bane vei for åpne prosesser eller åpne opp øynene til andre for ting de burde se. Det kan være kommunikasjonsdirektøren i en bedrift eller en selvstendig næringsdrivende i kommunikasjonsbransjen, kanskje er det en du jobber sammen med?
- De som er uredde og tør å se ting annerledes. De som går foran. Men her må du engasjere deg; send oss en mail, ring oss, vis oss folk fra landet rundt som leverer på dette. Det er enkelt å foreslå kandidater - det er bare å gjøre det, oppfordrer Rettedal.